Duyuruyu Kapat
Hanimefendi: kadınlara özel bir şekilde sağlık, giyim, beslenme, diyet ve benzeri kısaca her konuda destek veriyor. Türkiye'de tek kaynak olma yolunda hızla ilerleyen Hanimefendi.com, üyeler dışında ziyaretçilere açık yapısıyla da paylaşım mantığının hakkını vermeye çalışıyor. Siz de bunun bir parçası olmak istiyorsanız, hemen ücretsiz kayıt olabilir ve aramıza katılabilirsiniz. Sensiz bir kişi eksiğiz... :)
Duyuruyu Kapat
Instagram 180T
Facebook 10K
Twitter 138T

Kemik Erimesi Riskine Karşı

Konu, 'Ortopedi' kısmında Arina tarafından paylaşıldı.

  1. Arina

    Arina Daimi Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2009
    Mesajlar:
    49.102
    Beğeniler:
    50.484
    Menopoz sonrasında kadınlarda rastlanan kemik erimesi riskine karşı ergenlik döneminden itibaren önlem almak gerekir. Sağlıklı bir hayat için geçerli kurallar kemik erimesi için de geçerli.

    [​IMG]

    Kemik erimesini önlemek için sık sık yoğurt, süt, yumurta gibi kalsiyum oranı yüksek gıdalar almanız gerektiğini duyuyorsunuzdur. Tek başına bu gıdalar kemik erimesi riskini düşürmeyecektir. Beslenme planınıza bol bol sebze ve meyve eklemelisiniz. Vücudun en çok ihtiyaç duyduğu sıvılardan biri olan su ise en büyük yardımcınız olacaktır. Suyun içinde kalsiyum bulunmaktadır ve kemikleri de güçlendirir.

    Hem menopoz döneminde hem de önce asit oranı yüksek gazlı içecekleri mümkün olduğunca az tüketin. Bir çok sağlık sorununa neden olan sigara, kemik erimesinde de karşımıza çıkıyor. Hiçbir şey için geç değildir diyerek en kısa sürede sigarayı hayatınızdan çıkarın.

    Egzersiz ve meditasyon yapmak zihninizi rahatlatacak, ruhunuzu olumsuz duygulardan arındıracaktır. Hem ruh hem de beden sağlığınız meditasyon ve egzersizin gücünden faydalanın. Düzenli yaptığınız egzersiz kilo vermenize ve formunuzu korumanıza yardımcı olacaktır.

    Kemiklerin sadece kalsiyum değil proteine de ihtiyacı vardır. Günlük öğünlerde protein içeren yiyecekler bulundurun. Kırmızı et, yeşil mercimek, bulgur gibi gıdalar yüksek miktarda protein içermektedir. Elbette ki kırmızı et tüketimine dikkat etmelisiniz. Kolestrol, şeker gibi hastalıklarınız varsa doktorunuzun önerdiği ölçüde yemelisiniz. İdeal kırmızı et tüketimi 2 haftada 1 porsiyondur.

    Alıntıdır!
     
    aslı0909, sadiye ve ayser bunu beğendi.
  2. maviboncuk

    maviboncuk Daimi Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    25.638
    Beğeniler:
    16.859
    teşekkrler canm benim annannede vardı.kemik erimesi şimdi yok diyolar
     
  3. Konu Sahibi
    Konu Sahibi
    Arina

    Arina Daimi Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2009
    Mesajlar:
    49.102
    Beğeniler:
    50.484
    Rica ederim. Benim kayınvalidemde de var maalesef. Sürekli ilaç kullanıyor.
     
  4. sadiye

    sadiye Admin

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    60.987
    Beğeniler:
    56.346
    Kemik erimesi anneannemde var.
     
  5. aslı0909

    aslı0909 Daimi Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.285
    Beğeniler:
    770
    teşekkürler......