Patronla iyi geçinmenin kuralları...

Şahmaran.

Admin
Admin
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
38.082
Tepki
50.395
Puan
113
Patronla iyi geçinmenin kuralları...
Kariyer basamaklarını tırmanmaya azmettiyseniz patron idare etme sanatını da öğrenmeniz gerekiyor.

Amerikan BNET Internet firması bugüne kadar toplum içinde doğru olduğu sanılan beş çalışma atmosferi yanlışını belirleyerek çalışanların patron ile iyi geçinmelerini sağlayacak 5 öneride bulundu.

Firmanın internet sitesinde yayınlanan kariyer tavsiyeleri başlığı altında çalışanlara patron idare etme sanatının incelikleri veriliyor.

1.Yanlış: Patron gelmeden önce ofiste olun. Neden yanlış? Cep telefonundan elektronik posta bile atabildiğiniz günümüz telekomünikasyon çağında patronlar koltuğunuzu ısıtmanızdan çok verdiklerin işi vaktinde bitirmenize önem verirler.

Öneri: Evde veya arabada yaptığınız ekstra çalışmalardan patronunuzu haberdar edin. Elektronik postalara anında cevap vererek bunu yapabilirsiniz.

2.Yanlış: Meşakkatli konuları açmadan önce izin isteyin. Neden yanlış? Cep telefonları ve elektronik posta sayesinde kelimeler her zamankinden de hızlı yayılıyor. Eğer patronunuza vakitlice haber vermezseniz başkası sizden önce meseleyi dile getirir ve siz baştan savan insan konumuna düşersiniz.

Öneri: Kötü haberleri açarken olaya nasıl çözüm getirmeye çalıştığınızdan bahsederek başlayın.

3.Yanlış: Çalışanlar içinde patronunuzun iyi yanlarını anlatın. Neden yanlış? Eğer patronunuz sevilmiyorsa bu konuda sizin yapacağınız çok az şey vardır.

Öneri: Patron arkasından konuşmalar başladığında diğerlerine katılmayın. Patronunuzun iyi yaptığı şeyleri ön plana alıp konuşmalara katılın. işyerindeki patronunuza casusluk yapan kişi (her işyerinde muhakkak bir tane casus vardır) patrona rapor verince sizin iyi şeyler söylediğinizi yetiştirecektir.

4.Yanlış: Patronunuzu kendi altınızda çalışanlardan koruyun. Neden yanlış? Günümüzün büyük firmalarında bilgi akışını kontrol etmeye çalışmak anlamsız.

Öneri: Altında çalışanlarınıza patron ile yapacakları konuşmalar hakkında ip uçları verin.

5.Yanlış: Sinirli olduğunuzda patrona hiçbir şey söylemeyin. Neden yanlış? Problemi oluşturan duygularınız değil duygularınızı ifade etme şeklinizdir.

Öneri: Soğukkanlılığınızı kaybetmeyin. Sinirli olduğunuzda patronunuza patlamadan duygularınızı ifade edin. Şikâyet etmekten ziyade değiştirmek istediğiniz şeyleri söyleyin ve patronun da yardımını isteyin.
 
Katılım
5 Ekim 2010
Mesajlar
1.273
Tepki
914
Puan
113
Konum
ANKARA
bizde patron yok ,patron devlet çok şükür -hmm iş ilişkisi içerisinde ast üst ilişkisinde saygılıyımdır ama asla da kendimi ezdirmem ,sonuçta astlarım da devlet memuru ,maaşını devletten alıyor ,sanki işverenmiş gibi davranan müdürler ,amirler var ,sinir olurum öyle amirlere ..amir olmak başka ,insan olmak başka :dertli:
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst