Okul Öncesi Eğitim Hakkında Bilgi

Şekerpare

Daimi Üye
Katılım
28 Temmuz 2011
Mesajlar
14.496
Tepki
20.501
Puan
113
Konum
Mutluluklar Diyarından (:
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

Çocukların zihinsel ve kişilik gelişiminin %70’i 0-6 yaş arasında tamamlanmaktadırBu süre içerisinde kazanılan davranış biçimleri,çocuğun bütün yaşamı boyunca devam etmektedir

Okulöncesi eğitim,tüm Avrupa ülkelerinde,hükümet programları ve yatırımların temel hedeflerini ve odak noktalarını oluşturmaktadırÜlkemize bakıldığında ise bu konunun üzerinde yeterince durulmadığı ve önlemlerin yetersizliği dikkati çekmektedirRakam vermek gerekirse, okulöncesi eğitim oranı Avrupa ülkelerinde (örneğin,Fransa ve İsveç’te) %100’lere varmakta olup,ülkemizde ise ancak %15’tir Siyasi otoriteler, okul çağı çocuklarımızın sayısal değerini verirken 15 milyon olarak belirtmektedirlerOysa, eğitim yaşında 4,5milyon 3-6 yaş arası çocuk bulunmaktadırBu rakamın 20milyon olarak ifadesi sağlandığında ve Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi içerisinde okulöncesi çağı çocukları için ayrılan pay, okulöncesi çocuk nüfusu oranında arttırıldığında, okulöncesi eğitimin öneminin kavrandığı belli olacaktırAvrupa Topluluğuna girme çabası içerisinde olduğumuz şu günlerde, çağdaşlığa giden yolun ancak çocukların eğitimi ile sağlanabileceği göz önünde tutulmalı,yatırım hedefleri saptanırken, çocukların eğitim gereksiniminin, doğumdan başlayarak karşılanması gereksinimi öncelikle ele alınmalıdırBu hedefe ulaşmak için bir an önce okulöncesi eğitimin önemine ilişkin kampanyalarla,kamuyu bilgilendirmek ve oluşan kamuoyu ile siyasi kararlar alınmasını sağlamak gerekmektedir

3-6 yaş arası bilimsel olarak eğitim yaşıdırBu yaş gurubundaki tüm çocukların Anayasa’nın 42 Maddesinde belirtilen eğitim hakkından yararlanabilmeleri için okulöncesi eğitim kurumlarının yeterli sayıya çıkarılması konusunda çalışmalar hızlandırılmalı, özel yatırımcılar kredilendirilmeli ve desteklenmelidirYapılan araştırmalara göre, okulöncesi eğitim alan çocuklar ilkokulda okuma yazmayı, bu eğitimi almayan çocuklardan %100 daha hızlı öğrenmekte ve bu öğrenme hızı yaşam boyu sürmektedirÖğrenmenin %80’i okuma yolu ile olduğundan , çocuğun kitapla erken yaşta tanışması onun öğrenme hızını çok etkilemektedirBurada da okulöncesi eğitimde kitapların önemi açıkça görülmektedir

0-6 yaş arasındaki çocuğun eğitiminde en önemli rol ana-babaya düşmektedir Bu nedenle öncelikle ana-babanın bilinçlendirilmesi çalışmaları önem kazanmaktadırÜlkemizde okulöncesi eğitim kurumlarının azlığı dikkate alındığında,okul öncesi eğitimi veren kitap,oyuncak ve benzeri materyalin önemi ve bunların kullanımı konusunda velilerin bilgilendirilmesinin zorunluluğu açıkça görülmektedir

Toplum olarak, çok sevdiğimiz çocuklarımız ve geleceğimiz için en kalıcı yatırımın eğitim olduğu bilincine vardığımızda, tüm diğer sorunlarımızın kolayca çözümlendiğini göreceğiz.Bunun için 1-7 Eylül tarihleri “Okulöncesi Eğitim Günleri” olarak gelenekselleşecektir
 
OP
Şekerpare

Şekerpare

Daimi Üye
Katılım
28 Temmuz 2011
Mesajlar
14.496
Tepki
20.501
Puan
113
Konum
Mutluluklar Diyarından (:
Okul Öncesi Eğitimde Sosyal Aktivitelerin Önemi

Okulöncesi dönem çocuğun bedensel ve zihinsel gelişiminin en süratli olduğu yıllar olarak kabul edilmektedir Bunun yanında okulöncesi dönemin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi ile kişiliğinin oluşumunda en önemli zaman dilimi olduğu savunulmaktadır (Erkan, 1993; Oktay, 1999) Dolayısıyla yaşamın ilk yılları çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından çok önemlidir Temel bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanıldığı bu kritik yıllarda, eğitim tesadüflere bırakılmamalıdır Bu nedenle okulöncesi dönemindeki eğitim bilimsel ve sistematik bir şekilde yürütülmelidir

Çocuklar dünyaya gözlerini açtıkları andan itibaren büyük bir hızla öğrenmektedir Okulöncesi yıllarda çocuklar, çok meraklıdırlar ve öğrenmeye isteklidirler yakın çevrelerini keşfetme isteği içindedirler bu yüzdende araştırıcı bir kişilik özelliği sergilerler

Günlük yaşamda karşılaştıkları olayların nedenleri ve sonuçları arasında ilişki kurmaya çalışırlar ve sürekli soru sorarlar Çocukların bu talepkar öğrenme isteğini göz önüne alırsak okulöncesi eğitiminin birçok alanda yeterli düzeyde olmasını beklemekteyiz

Okul öncesi eğitim, küçük yaştaki bireylerin gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin uyarıcı ortamlar sağlaması ve onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerini destekleyerek, kendilerini toplumun içerisinde birer birey olarak ifade etmelerine fırsat vermesi ve ilköğretime hazırlaması açısından, onların bu gelişim süreçlerinin en önemli parçası olarak büyük önem kazanmaktadır (Milli Eğitim Şurası, 1993)

Soyut ve karmaşık olan fen kavramlarının, anlamadan çok, ezbere dayanılarak öğrenildiği ve genelde fene karşı negatif bir tutumla yaklaşıldığı göz önüne alındığında, küçük yaşlardaki bu bireylerin olumlu bir tutumla gelişmelerine yardımcı olmak gerekir Bu, onların doğadaki olaylar ve kavramlar arasında mantıklı ilişkiler kurmalarına; aynı zamanda, günlük hayatta karşılaşabilecekleri birçok probleme daha bilimsel açıdan yaklaşma becerisi kazanmalarına da yardımcı olacaktır (Şahin, 1998)

Okulöncesi eğitimde fen ve doğa, belirli gün ve haftaların işlenişinde sosyal aktivitelerin önemli bir yeri vardır Bu konuların anlaşılır olabilmesi ve çocukların konuyu içselleştirmeleri açısından yapılan sosyal aktivitelerin destekleyici nitelikte olduğu bilinmektedir Okulöncesi eğitimde görsellik öğrenmeyi arttırıcı bir etkendir

Bu anlamda eğitim sırasında kullanılan Türkçe-dil, fen-doğa, oyun, müzik gibi etkinliklerin yanında sosyal aktiviteler tamamlayıcı bir nitelik taşımaktadır Hepimizin de bildiği gibi günümüz toplumundaki kentselleşme çocukların doğal yaşamla tanışma ve özgür hareket imkanlarını kısıtlamaktadır

Çocukların biriken enerjilerini atıp çevreye karşı duyarlılık kazanmalarında ve doğal yaşamı görerek, dokunarak, tadarak, koklayarak öğrenmelerinde sosyal aktiviteler can simidi niteliği taşımaktadır

Sosyal aktivitelerin bir diğer önemli yanı ise öğretmenin sınıf dışı bir ortamda çocukları gözlemleme ve farklı alanlara olan ilgisini keşfetme imkanı sağlamasıdır Öğretmen yapılan aktivite sırasında çocuğun yeteneğini saptayıp bu alanda ilgisini geliştirici yönlendirmelerle çocuğun gizil güçlerini ortaya çıkarmış olacaktır
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst