İş arayana sosyal medya kullanım kılavuzu
Şirketlerin işe alımlarda CV yerine sosyal medyadaki profillere baktığını ortaya koyan araştırmada, iş arayanların bu mecralarda dikkat etmesi gerekenler sıralandı.
Artık şirketler, kadrolarına yeni katacakları elemanı sosyal medya üzerinden takibe alıyor.
Bu sonucu, Secretcv'ye üye olan 235 firma arasında 12 Kasım-31 Aralık 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma ortaya koydu.
Firmaların %58'inin işe alacağı kişinin sosyal medya hesaplarını incelediği saptanırken, dikkat edilen noktalar ise, özel hayatın deşifre edilmemesi, iş arkadaşları hakkında olumsuz konuşulmaması ve dini-siyasi yorumdan uzak durulması olarak özetlenebilir.
Araştırmaya göre şirketlerin en çok izlediği sosyal medya ağları %45 ile Facebook, %35 ile Twitter ve %15 ile Linkedin olurken, en çok incelenen unsurlar şöyle:
Adayın sosyal medyada kullandığı dil ve yayınladığı içerik, (%35), adayın beğendiği sayfalar (%23), profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması (%18) ve ortak arkadaşlarının olup olmaması (%12). Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece %2
FİRMALARDA OLUMLU ETKİ YARATANLAR
Mesleki birikimlerin paylaşılması %36
Özel hayata girmeden kısıtlı bilgi ve fotoğraf paylaşılması %28
Genel bilgilerinin güncel olması.
Sivil toplum örgütlerine yardım eden içerik paylaşılması.
Firmanın sosyal medya sayfalarını beğenmiş olması.
OLUMSUZ ETKİ YARATANLAR
Çalıştığı şirket ya da çalışma arkadaşları hakkında olumsuz eleştiriler %29
Çalıştığı şirketin kurumsal kimliğine zarar verecek içerik paylaşımı %23
İnancını ve siyasi görüşünü açık açık belli etmek %20
Mesai saati içinde çok sık mesaj ve fotoğraf paylaşmak.
Paylaşılan fotoğraflarda özel hayatın deşifre edilmesi.
ALINTIDIR...
Şirketlerin işe alımlarda CV yerine sosyal medyadaki profillere baktığını ortaya koyan araştırmada, iş arayanların bu mecralarda dikkat etmesi gerekenler sıralandı.
Artık şirketler, kadrolarına yeni katacakları elemanı sosyal medya üzerinden takibe alıyor.
Bu sonucu, Secretcv'ye üye olan 235 firma arasında 12 Kasım-31 Aralık 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma ortaya koydu.
Firmaların %58'inin işe alacağı kişinin sosyal medya hesaplarını incelediği saptanırken, dikkat edilen noktalar ise, özel hayatın deşifre edilmemesi, iş arkadaşları hakkında olumsuz konuşulmaması ve dini-siyasi yorumdan uzak durulması olarak özetlenebilir.
Araştırmaya göre şirketlerin en çok izlediği sosyal medya ağları %45 ile Facebook, %35 ile Twitter ve %15 ile Linkedin olurken, en çok incelenen unsurlar şöyle:
Adayın sosyal medyada kullandığı dil ve yayınladığı içerik, (%35), adayın beğendiği sayfalar (%23), profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması (%18) ve ortak arkadaşlarının olup olmaması (%12). Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece %2
FİRMALARDA OLUMLU ETKİ YARATANLAR
Mesleki birikimlerin paylaşılması %36
Özel hayata girmeden kısıtlı bilgi ve fotoğraf paylaşılması %28
Genel bilgilerinin güncel olması.
Sivil toplum örgütlerine yardım eden içerik paylaşılması.
Firmanın sosyal medya sayfalarını beğenmiş olması.
OLUMSUZ ETKİ YARATANLAR
Çalıştığı şirket ya da çalışma arkadaşları hakkında olumsuz eleştiriler %29
Çalıştığı şirketin kurumsal kimliğine zarar verecek içerik paylaşımı %23
İnancını ve siyasi görüşünü açık açık belli etmek %20
Mesai saati içinde çok sık mesaj ve fotoğraf paylaşmak.
Paylaşılan fotoğraflarda özel hayatın deşifre edilmesi.
ALINTIDIR...