Dizel motor modifiyesi,turbo dizel,air coller

bitter_im

Admin
Admin
Genel Yönetici
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
64.644
Tepki
53.687
Puan
113
Yaş
32
Konum
kocaeli
Dizel motor modifiyesi - Dizel tuning - Diesel performance - Diesel Tuning
TDi - TDCi -Dci - CDTi - CTDi - HDi - CDi - SDi

Dizel motorlar buhar makinelerinden sonra moment gücü yüksek motorların başında gelir, zaman içinde teknolojisi oldukça ileri seviyeye gelen bu motorlar düşük hacimden inanılmaz "Tork" (döndürme momenti) çıkarır hale geldiler..




Dizel motorların çalışma prensipleri ;

Dizel motorlar sıkıştırılmış hava üzerine yakıt püskürtme esasına dayanarak çalışır.
YILDIZ POMPA - COMMON RAİL SİSTEM - POMPA MEME SİSTEM


Dizel Motor modifiyesindeki başlıca esaslar;

Her içten yanmalı motorun verimi arttırılabilir. verim arttırmak için karışım oranı bozulmadan silindirlere daha fazla hava doldurmak ve belirlenen oranda motorin püskürtmek esastır.. bu oran bozulursa egzozdan siyah duman çıkar..

peki dizel motora nasıl daha fazla hava doldurulur ?


cevap aşırı besleme sistemleridir( Turbo ve kompresör )
bu sistemler silindirlere daha fazla hava doldurma esasına dayanır ...
Birçok üretici günümüzde aşırı besleme sistemi olarak "turbo" kullanmaktadır.

TURBO


KOMPRESÖR



Fakat burda bir sorun ortaya çıkmaktadır ;

sıkışan hava ısınır hacmi artar, turbo&kompresör sistemlerinin mantığı silindirlere motorun atmosferik koşullarda emebileceğinden daha fazla hava "basmak" tır bu işlem sırasında hava sıkışır ısınır yoğunluğu azalır..
bu durumun bertaraf edilmesi için basılan hava silindirlere yollanmadan önce soğutulur bu işlemi İNTERCOOLER adlı parça üstlenir.

İNTERCOOLER


Bu mantık çerçevesinde profesyonel uygulamalar gerçekleştirilebilir.

peki günümüzün modern elektronik yakıt enjeksiyonuna sahip araçlar için neler yapılabilir ?

Amatör , aşırı talebi olmayan kullanıcılar için tavsiye edilebilecek en pratik ve uygulaması kolay yöntem aracın elektronik yazılımına müdahele etmektir...
Bu motora "Harici" bağlanan elktronik bir modüldür

ELEKRONİK PÜSKÜRTME MODİFİYESİNDE KULLANILAN MODÜLLER ;


Bu sistemler aracın işetim sistemine müdahale ettiğinden mekanik işlemlere ihtiyaç duyulmaz, verim gayet tatmin edicidir, egzozdan siyah duman atma sorunu yaşanmaz..

Sadece bu uygulamayla elde edilen verimlerin(dyno çıktısı) tanınan araçlar üzerindeki sonuçları ;

Audi A3 2,0TDi 140hp

FORD FOCUS 1,8 TDCi

OPEL VECTRA 1,9 CDTi


Peugeot 206 HDi

Peugeot 406 HDİ 2,0L

Renalult Megane II 1,5Dci

Seat Leon 1,9 Tdi 150hp

VW Transporter TDi 2,5L

Skoda Fabia VRs 1,9L 131hp


Dizel motorlara "NOS" sistemide uygulanmaktadır.Ancak alınan verim öylesine yüksektirki araç yarış amaçlı ;ciddi modifiye edilmeyecek ise , standat aktarma organları kırılabilir.

Dizel motrlu araçları verimli kullanmanın yolları ;

Dizel araçlarda hızlanmanın etkin gerçekleşebilmesi için devrin maksimum tork devri içinde kalması gerekir. 3000 - 4500 arası tutulan devir etkin hızlanmaları rahatça gerçekleştirir.
dizel motorlara yüksek devir çevirtmek anlamsızdır.

Yakıt kalitesinin önemi ;
Modern dizeller yakıt konusunda hassastır, heleki püskürtme zamanlamaları elektronik olarak performansa yönelik ayarlanmış motor için, düşük kükkürt oranlı ve setan sayısı yüksek (Euro diesel denebilir) motorin tercih edilmelidir.

Aksi durumda egzozdan siyah duman atma , turbo sisteminde sorun, çekişte kayıplar oluşur
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst