Duyuruyu Kapat
Hanimefendi: kadınlara özel bir şekilde sağlık, giyim, beslenme, diyet ve benzeri kısaca her konuda destek veriyor. Türkiye'de tek kaynak olma yolunda hızla ilerleyen Hanimefendi.com, üyeler dışında ziyaretçilere açık yapısıyla da paylaşım mantığının hakkını vermeye çalışıyor. Siz de bunun bir parçası olmak istiyorsanız, hemen ücretsiz kayıt olabilir ve aramıza katılabilirsiniz. Sensiz bir kişi eksiğiz... :)
Duyuruyu Kapat
Instagram 180T
Facebook 10K
Twitter 138T

Çaktırmadan egzersiz yapın :))

Konu, 'Sağlıklı Yaşam ve Spor' kısmında Yağmurtaşı tarafından paylaşıldı.

  1. Yağmurtaşı

    Yağmurtaşı Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    64
    Çaktırmadan egzersiz yapın !
    Ufak molaları değerlendirecek hareketler yapabilirsiniz.



    1. Televizyon kanalını değiştirin!

    Belki bu hareketle fazla bir şey kazanmayacağınızı düşünüyorsunuz, ama yapılan araştırmalar gösteriyor ki televizyon kumandası kullanmak yerine, koltuğunuzdan kalkıp kanal değiştirirseniz ve bu vesileyle odada l dakika boyunca yürürseniz, bir senede 2,2 kilo verme şansınız var. Teknolojinin kolaylıklarından vazgeçmek zor mu? Kumandayı saklayın veya birinden bunu yapmasını isteyin!

    2. Reklam molalarını değerlendirin!

    Uzun ve sık reklam molalarına Öfkelenme devri bitti. Hoşlanmıyorsanız, kimse sizi reklam seyretmeye zorlayamaz. Ancak mademki seyretmiyorsunuz, kendiniz İçin son derece yararlı bir aktivitede bulunmaya ne dersiniz? Reklamların sıklığını göz önünde bulundurursak, bir akşamda en az 20 kez yerinizden kalkıp oturacaksınız. Buna bir de bacak kaldırma egzersizini eklerseniz, işte sizi televizyon seyrederken mükemmel bir forma kavuşturacak bir egzersiz seti!

    3. Ev işi yapın!

    Ev işi yapmanın en az bir saat aerobik yapmak kadar faydalı olduğunu biliyor muydunuz? Silin, süpürün, cam silin. Ne kadar hızlı hareket edersiniz, o kadar kalori yakmış olursunuz. Hâlâ karar veremediyseniz size şunu söyleyelim: Yarım saat elektrik süpürgesiyle kararlı bir şekilde süpürmek 10 dakika jogging yapmak yerine geçebilir!

    4. Yatakta kalın!

    Uyandıktan sonra 5 dakika daha yatakta kalın. İşte gününüzü daha enerjik geçirmenizi sağlayacak bir egzersiz seti! Yan ve dümdüz duracak şekilde yatın ve üstteki bacağınızı 10�15 kez havaya kaldırıp indirin. Bacak değiştirin. Sonra sırtüstü uzanın, bel boşluğunuza bir yastık yerleştirin ve her bacağınızı 10 santim havaya kaldırıp 15er saniye bu şekilde tutun. Egzersiz sırasında karın kaslarınızı da gergin tutarsanız, hem bacak hem karın kaslarınızı çalıştırmış olacaksınız.

    5. Ayakta seks yapın!

    Ayakta seks, bacak ve karın kasları için son derece yararlı ve yatarak seks yapmaktan çok daha fazla enerji sarf etmenizi sağlar. Seks egzersizinizi daha etkili kılmak için karnınızı sürekli gergin tutun ve ne kadar çok hareket ederseniz, o kadar çok kalori yakacağınızı unutmayın.

    6. Vücudunuzu fırçalayın!

    Vücudunuzu fırçalamak teninizi sırf ölü derilerden arındırmakla kalmıyor, aynı zamanda kan dolaşımını hızlandırıp, selülitin oluşumunu engelliyor. Duşun altına zıplamadan önce uzun saplı bir fırça kullanarak vücudunuzu kararlı bir şekilde fırçalayın.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]7. Bekleme vakitlerinizi değerlendirin

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Banyo yapacaksınız, ama küvetin suyla dolmasını beklemek zorundasınız. Daha iyi. Suyun dolmasını beklerken vücudunuzu çalıştırabilirsiniz. Küvetin kenarına oturun, ellerinizle küvetin kenarlarından tutunun ve ellerinizden destek alarak kalçanızı 10�15 kez havaya kaldırın. Banyo yerine duş almayı tercih ediyorsanız mutfakta egzersiz yapın. Yemek pişirirken dolu şişeler kullanarak kollarınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Ayakta durun, kalçalarınızı sıkı tutarak bacaklarınızı ayırın ve ellerinizdeki su şişelerini 20�30 kez kaldırıp indirin.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]8. Elektronik postayı kullanmayın!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Biriyle birebir konuşmak varken neden klavyenin esiri oluyorsunuz? Bir iş arkadaşınıza bir şey söylemek gerektiğinde, mesajınızı kendiniz götürün. Masadan kalkıp her attığınız adım vücudunuz için bir kazanç, bunu asla unutmayın. Hem sorunlarınızı daha etkin çözmüş olacaksınız, hem de yağ yakacaksınız, bundan iyi bir şey olabilir mi?

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]9. Dik oturun

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Dik oturan kişiler daha profesyonel görünmekle kalmıyor, ideal bir sırt hareketi de yapmış oluyorlar. Dik durmayı sağlayan kas grupları karın ve alt sırt kaslarıdır, yani her dik oturuşunuzda onları çalıştırırsınız. Hemen şimdiden iki büklüm oturmaktan vazgeçin!

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]10. Her boş anı değerlendirin!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Bilgisayarınızın düğmesine basıp açılmasını mı bekliyorsunuz? Yoksa faks sinyali verip sayfanın elinize geçmesini mi? Durmayın, bu boş saniyeleri kendi yararınıza değerlendirin. Bacaklarınızı gergin tutun, sonra parmak ucunuzda kalkın. Bu iniş kalkışları birkaç kez tekrarlayın.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]11. Fıkır fıkır olun

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Araştırmalara göre yerinde duramayan kişiler durgun kişilere göre günde 4200 kilojul daha fazla harcarlar. Ayaklarınızı sallayın, ellerinizle masaya vurup ritim tutun, sakız çiğneyin. Unutmayın, vücudunuzun çalışmasını sağlayan en ufak bir hareket sizin için bir kazançtır, hem de efor harcamadan.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]12. Ofis koşusu yapın!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Kahvenizi ofisin mutfağından almak yerine, caddenin karşısındaki pastaneden getirin. Günde üç kez dışarı çıkıp kahvenizi getirmek 420 kilojul ekstra enerji harcamanızı sağlar. Hem yürüyüş yapmış olacaksınız, hem de açık havanın beyninize olan yararlarından faydalanacaksınız.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]13. Merdiven kullanma alışkanlığı kazanın!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]İşyerinde yapabileceğiniz en faydalı egzersizlerden biri asansör yerine merdivenleri kullanmaktır. Merdivenlerden çıkmak ve inmek baldır kaslarınızı çalıştırır. Eğer üst kaslarınızın da çalışmasını istiyorsanız, merdivenleri ikişer ikişer çıkmayı deneyin.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]14. Telefondayken kalça egzersizi yapın

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Kendinize bir kural koyun: Telefonu elinizle sıkıp biriyle sohbet ettiğiniz sürece aynı şeyi kalçalarınızla yapın. Telefon görüşmesi süresince mümkünse daha da uzun olabilir kalçalarınızı sıkmak, yerinizden kıpırdamadan ve kimse farkında olmadan yapabileceğiniz mükemmel bir hareket.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]15. Ayakta durun

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Not alırken, telefonla konuşurken, otobüs beklerken ayakta durursanız, yüzde 5 daha fazla enerji sarf etmiş olursunuz.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]16. Dansa gidin!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Yağı yakmanın en eğlenceli metodu danstır. Vücudun bütün kas grupları çalışır. Altı saat boyunca dans eden bir insan 7.000 kilojul enerji sarf eder. Hâlâ ne duruyorsunuz, kendinizi piste atın.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]17. Paten zamanı!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]Bir çift tekerlekli paten edinin ve parka çıkın. Bacak kasları için bu spor birebirdir ve eğer hızlı kayarsanız, koşmak kadar etkili olabilir. Bacaklarınızla birlikte kollarınızı da hareket ettirirseniz, vücudunuzun daha büyük bir bölümü çalışmış olur.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]18. Bowling oynayın!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]On kiloluk topları kaldırmak kol kaslarınızı mutlaka geliştirecek. Haftada bir kez sevgiliniz veya arkadaş grubunuzla bowlinge giderek hem çok eğleneceksiniz, hem kalori yakacaksınız.

    [FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff00ff]19. Gülün!

    [FONT=Microsoft Sans Serif]İyi bir kahkaha hem beyniniz hem vücudunuz için çok yararlı. 20 dakika candan gülmek 3 dakika kürek aletinde çalışmaya eşit. Gülmek yüz ve karın kaslarını çalıştırıyor. Komedi filmlerini ve oyunları kaçırmayın, hem eğlenin hem egzersiz yapın.

    [FONT=Microsoft Sans Serif]alıntı[/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT]
     
    pamukelf bunu beğendi.
  2. bitter_im

    bitter_im Admin

    Kayıt:
    3 Aralık 2009
    Mesajlar:
    63.967
    Beğeniler:
    52.427
  3. zeh

    zeh Daimi Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2011
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    694
    Teşekkürler:heyo: