Duyuruyu Kapat
Hanimefendi: kadınlara özel bir şekilde sağlık, giyim, beslenme, diyet ve benzeri kısaca her konuda destek veriyor. Türkiye'de tek kaynak olma yolunda hızla ilerleyen Hanimefendi.com, üyeler dışında ziyaretçilere açık yapısıyla da paylaşım mantığının hakkını vermeye çalışıyor. Siz de bunun bir parçası olmak istiyorsanız, hemen ücretsiz kayıt olabilir ve aramıza katılabilirsiniz. Sensiz bir kişi eksiğiz... :)
Duyuruyu Kapat
Instagram 180T
Facebook 10K
Twitter 138T

Beslenme Çantasında Neler Olmalı?

Konu, 'Beslenme Ve Sorunları' kısmında naz79 tarafından paylaşıldı.

  1. naz79

    naz79 Daimi Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    2.225
    [​IMG]

    Sağlıklı beslenme alışkanlığını çocuklukta kazanmak çok önemli. Evde çocuğunuzun ne yediğini kontrol edebiliyorsunuz, peki ya okulda? Bu konuda en büyük yardımcınız beslenme çantaları. Sağlıklı bir beslenme çantasında neler olmalı?


    Sağlıklı ve dengeli bir beslenme için çocuğunuzun beslenme çantasında 4 besin grubundan da besinler bulunmalıdır.

    Süt ve ürünleri grubu: Kutu süt, ayran, yoğurt ve tek porsiyonluk kahvaltılık peynirleri tercih edebilirsiniz. Kutu sütler oda sıcaklığında açılmadıkları takdirde son kullanma tarihine kadar tazeliklerini korumaktalar. Ancak ayran, yoğurt ve peyniri ısı yalıtımı olan bir beslenme çantasına koymanız gerektiğini unutmayın. Aksi halde zehirlenmelere yol açabilirler.

    Et-yumurta-kuru baklagiller grubu: Haşlanmış yumurta hem yüksek miktarda protein içermesi hem de uzun süre tokluk hissi vermesi bakımından iyi bir tercih olabilir. Çocuğunuz için hazırladığınız sandviçlere salam, sosis, jambon gibi katkı maddesi yüksek olan etler koymak yerine evde kendi hazırladığınız köfteleri koymanız daha besleyici olacaktır. Çocuğunuzun beslenme çantasına kuruyemişçilerden bulabileceğiniz soya tofusu da ekleyebilirsiniz. Böylelikle hem çocuğunuzun ağzı tatlanacak hem de oldukça faydalı olan omega-3 yağı almış olacaktır.

    Sebze ve meyve grubu: Sebze ve meyveleri üzerlerindeki tarım ilaçlarından uygun şekilde arındırdığınıza emin olmalısınız. Ayrıca meyvelerin çekirdekleri konusunda da çocuğunuzu uyarmalısınız.

    Ekmek ve tahıllar grubu: Çocuğunuza hazırladığınız sandviçler için tam tahıllı ekmekleri tercih edin. Çünkü tam tahıllı ekmekler hem daha besleyicidir hem de sindirim sistemini düzenleyici etkisi vardır.

    Ancak bu besin gruplarının yanı sıra çocuğunuzun evde olduğu kadar okuldaki sıvı tüketimine de dikkat etmeniz gerekli. Çocuğunuzun beslenme çantasında meyve suyu yahut sütün yanında mutlaka su bulundurun.

    Çocuğunuzun beslenme alışkanlıklarını takip etmek için okul dönüşü beslenme çantasını kontrol edip hangi besinleri yediğini dikkatle inceleyin, bunları not edin. Böylelikle evde daha doğru besin takviyeleri yapabilirsiniz.

    Sağlıklı bir beslenme için beslenme çantasının içindekiler kadar temizliği de çok önemli! Beslenme çantaları her gün temizlenmelidir! Unutmayın
     
    Şekerpare bunu beğendi.
  2. Şekerpare

    Şekerpare Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    14.498
    Beğeniler:
    20.504
    Çok teşekkürler canım.Ayrıca konu uygun yere taşındı
     
    naz79 bunu beğendi.
  3. nk83

    nk83 Admin + Sitenin Hikaye Yazarı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    64.815
    Beğeniler:
    84.063
    [​IMG]
    Beslenme çantaları nasıl olmalı?

    Gününün büyük bir kısmını okulda geçiren çocuklar için beslenme çantaları ve atıştırmalıklar beslenmeleri konusunda önemli rol oynar.

    Sağlıklı ve doğru atıştırmalığı seçmek ve beslenme çantalarında besin güvenliğini sağlamak ise ebeveynlerin görevidir.

    Günümüzde çevremizi saran sağlıksız atıştırmalıklar, kızartma ve fast-food kültürü çocukları beslenme çantalarından ve evdeki sağlıklı atıştırmalardan uzaklaştırabilmektedir. Yapılan bir bilimsel araştırmada sağlıksız besinler kadar bu besinlerin sunuluş şeklinin ve markalarının da çocukları etkilediği ve çocukların bu besinlere daha fazla yöneldiği gözlenmiştir. Çocukluk çağı obezitesinin giderek yaygınlaştığı ülkemizde, çocukları dışarıdan beslenmeye yöneltmek yerine, hem lezzetli hem de sağlıklı atıştırmalıklar ve besinler tüketmelerinde etkin rol oynayabiliriz. Unutmamak gerekir ki, en sağlıklı besinler evde doğru koşullarda hazırlanmış olanlardır.

    Çocuğunuzun dışarıdan kalori yüklü ve besin kalitesi yok denecek kadar az olan bazı besinlerle beslenmesini seyretmek yerine, evde bir sandviç hareketi başlatabilirsiniz. Değişik tat ve dokularda hazırlayacağınız sandviçler çocuğunuzun lezzetten ve sağlıktan aynı anda keyif almasını sağlar.

    Çocukların sağlıklı büyüyüp gelişebilmesi için, her öğün dört ana besin grubundan besinlerin menülerinde yer alması gerekir. Yani çocuklar her öğünde uygun miktarlarda et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, ekmek, pilav ve makarna gibi tahıl ürünleri, sebze-meyve tüketmelidir. Hazırlayacağınız değişik alternatifli sandviçler ile hem sağlıklı beslenmesini hem de tat duyusunun gelişmesini sağlayabilirsiniz. Karışık sandviçlerin ayran veya taze sıkılmış meyve suları ile tüketilmesi daha sağlıklı bir menü ortaya çıkarmanızı sağlar.

    Tüketim miktarları da en az besin çeşitliliği kadar önemli bir konudur. Çocuğunuzun besin ihtiyacını karşılayacak miktarlarda beslenmesi için sandviçleri uygun boyutlarda hazırlamaya çalışmalısınız. Diğer dikkat etmeniz gereken konu ise, besin güvenliğidir. Et, süt ve peynir gibi protein zengini ürünler sıcağa karşı duyarlıdır ve oda sıcaklığında çabuk bozulurlar. Ayrıca, pişirilmeden tüketilen bazı ürünlerden sebzelere mikroorganizma geçişi olabileceğinden ötürü, güvenilir kurumlardan alışveriş yapmaya, hazırlama aşamasında et ürünleri ve sebzeler için ayrı doğrama tahtası ve bıçak kullanmaya ve besinleri uygun koşullarda saklamaya dikkat etmelisiniz. Besin güvenliğini sağladıktan sonra, çocuğunuzla birlikte sandviçlerin tadını çıkarabilirsiniz. Ayrıca evden çıktığı gibi geri getirilen beslenme çantasının sinir bozucu görüntüsünden de kurtulabilirsiniz.

    ÖRNEK BESLENME ÇANTASI:

    Alternatif 1: 1 kutu süt + 1 adet peynirli tost
    Alternatif 2: 1 kutu ayran + 1 adet tavuklu sandviç
    Alternatif 3: 1 kutu meyve suyu + 1 adet ton balıklı sandviç
    Alternatif 4: 1 kutu süt + 1 dilim meyveli ev keki
    Alternatif 5: 1 kutu ayran + 1 dilim peynirli ev böreği
    Alternatif 6: 1 kutu meyve suyu + 1 adet yağsız peynirli veya sebzeli gözleme

    Diyetisyen&Yaşam Koçu Gizem Şeber
    Milliyet