Adem Tuzcu
ilk albümünden üç yıl sonra çıkarttığı Uykusuz Nöbetçi albümüne bu sözlerle başlıyor ve albümün
baş harfinden son harfine kadar tüm argümanlarına
bir dinleyici cesaretine yaslanmanın verdiği rahatlığı sirayet ettiriyor. Tuzcu
ilk albümü “yollar da topraktandır insan da” da kullandığı yoğun bağlama sesli müzik temeline bu albümde tar
tambur
balaban gibi farklı enstrümanlar da ekleyerek özgün müzikte yeni bir üslup oluşturma iddiası taşıyan bir bina inşa ediyor.
Adem Tuzcu Uykusuz Nöbetçi Çıktı
Uykusuz Nöbetçi
Piyasa albümlerindeki kaygıların hiçbirini taşımayan bir albüm olduğu için istatistiksel yaklaşımlara oldukça mesafeli. Uykusuz Nöbetçi ’ de kullanılan dil ve müzik hem günümüz müzisyenleri hem de gelecek nesil müzisyenler için örnek teşkil edecek nitelikte.
Tuzcu
modern şiir besteleyerek hem şiire gömlek giydiriyor hem de şiirdeki ses ahenginin açığa çıkmasını sağlıyor. Albümün yarısı modern şiir bestelerinden oluşuyor. Bu
dile verilen önemi gözler önüne sererken tüm eserlerin canlı enstrümanlarla düzenlenmesi ve bu toprakların müzikal değerini merkez edinerek batı motiflerinin tutarlı bir şekilde kullanması müziği de nitelikli kılıyor. Albümde doğaçlama sololara da geniş yer verilmiş. Mesut Çakmak’ın iki eseri ve Düş Sokağı Sakini Murat Çelik’in Derviş’ i yeniden düzenlenerek seslendirilmiş. İbrahim Hakkı Gündoğdu
Mustafa İslamoğlu
Mustafa Doğan gibi isimler albümün söz damarına katkıda bulunmuş. Albüm
Lir Ses Kayıt Stüdyosu’nda 4 aylık bir çalışmanın ürünü olarak dinleyciye ulaşmış ve albümün müzik yönetmenliğini de Adem Tuzcu ile birlikte Mustafa Doğan üstlenmiş.
Adem Tuzcu Uykusuz Nöbetçi Çıktı
Uykusuz Nöbetçi
Tuzcu