A Oto Almak İsteyenler
2.el satınalma prosedürü
a- Yapabildiğiniz kadar en üst seviyede araştırma yapın. Almayı düşündüğünüz araçla ilgili eleştirileri okuyun, tüketici raporlarını inceleyin, arkadaş ve meslektaşlarınıza sorun, seçeneklerinizi karşılaştırın, yakıt tüketim verilerini inceleyin. Otomobilin piyasada ki beğenilirliğini test edin. Servis maliyetlerini araştırın.
Asıl hedefiniz marka model seçeneğinizi 2 adede indirmek olsun.Eğer satıcı ile ne almaya karar vermemiş durumda karşılaşacak olursanız , o satın alma devamında sizi mutlu etmeyebilir. Çünki çok normal olarak satıcı size satması gerekeni veya kendisine daha yüksek primi kazandıracak ürünü size satmaya çalışacaktır. Unutmayın iyi araştırma size kazandırır, Örn. aynı kilometrede bulunan iki araçtar triger seti değişmiş olanı alırsanız yaklaşık 600 Ytl. tasarruf edersiniz.
b- Almayı düşündüğünüz otomobillerin servis kayıtlarını inceleyecek olursanız, seçeneklerinizin yarısı elenecektir. Çünki bu inceleme size konu otomobilin kaza geçmişi, gerçek kilometresi, eski sahibi, tüm bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığı gibi tüm detayları verecektir.
c- Kesinlikle size söylenenlere göre otomobil almayın, mutlak her söyleneni kontrol edin.Unutmayın herkesin söyleyeceği, kendisinin sizin ne kadar bilmenize gerek olduğuna verdiği kararla ilgilidir.Gerekirse profesyonel destek alın, Ya da B 2.El otomobil nasıl kontrol edilir bölümümüzü inceleyin.
d- Son aşamada otomobili güvendiğiniz bir eksper veya servise gösterin ve bu kontrolü yaptırmadan sakın Kapora vermeyin.
Tüm noktaları tamamladıktan sonra, alacağınız otomobilin üzerinde "rehin-haciz-yakalama" gibi yasal yaptırımlar varmı, araç çalıntımı incelemesini yapın.. Eğer bayii kanalı ile satın alıyorsanız araç sertifikası varmı, yeni oto garantisi devam ediyormu, eğer etmiyorsa uzatılmış garanti veya 2.el otomobil garantisi satınalabilirmisiniz gibi sorularınızı yanıtlandırın. Unutmayın satıcı tarafın talep ettiği bedeli ödeyip bir mal alıyorsunuz, araştırma en doğal hakkınız.
* Otomobilin değeri ve ederi;
Ucuz otomobil aramayın, ikinci el otomobil alırken iyi ticaret ; ucuz almak değil, iyi durumda olan bir otomobili kabul edilebilir bir fiyata almaktır. Kimse malını ucuza satmayacağına göre ucuz otomobil ; kaza geçmişi olan,kilometresi orijinal olmayan,servis bakımları yapılmamış veya muhtemel ağır masrafı var olan gibi uzayıp giden seçenekler listesinden bir tanesine sahip bir araç olacaktır. İyiyi pahalıya alın, kullanım sırasında o kendisini finanse edecektir. Sakın fiyatını bilmiyorlarda ucuza satıyorlar veya stoklarını eritiyorlar gibi laflara inanmayın.
İkinci el otomobillerin bir fiyat kataloğu olmadığına için bize göre en sağlıklı sistem ortalama almaktır. Aynı otomobil için 2 bireysel satıcı, 2 bayii ve 2 galeriden fiyat alın . Hepsinin ortalamasını aldıktan sonra (12000 – 20000 Ytl. Aralığında bulunan araçlar için) bu ortalamadan 1500 Ytl. Çıkarın, artık almayı düşündüğünüz otomobilin fiyatına çok yakınsınız. Ben bunlarla uğraşamam diyorsanız bizim web sayfamızdan uzmanımıza danışın.
* Hangi otomobiller benim bütçeme uygun ;
Eğer otomobilleri A(clio hb-fiesta), B (megane sedan-ford focus), C(laguna-mondeo) olarak 3 tipe ayırırsak;
10.000 – 15.000 Ytl. Aralığı 1998 – 2003 A
1998 – 2001 B
1996 – 2000 C
15.000 – 20.000 Ytl. Aralığı 2003 – 2006 A
2001 – 2004 B
2000 – 2002 C
20.000 – 25.000 Ytl. Aralığı 2006 – 2007 A
2004 – 2005 B
2002 – 2004 C
Yukarıda verilen liste tamamen örnek olup, geniş bir otomobil çeşitliliğine sahip olan ülkemiz için size tavsiyemiz " ne alabilirim'i" uzmanına sorun.Unutmayın otomobili aldıktan sonra diğer masraflar (noter satışı-ruhsat çıkarma – trafik sigortası - ilk bakım...vs.) için yaklaşık 1000. Ytl. daha para harcamanız gerekecektir.
* Doğru otomobili seçmek ;
Ne aradığınızı bilmeden ve ihtiyaçlarınızı belirlemeden satış noktaları arasında gezmek sadece sizin psikolojinizi bozar.Bundan dolayı siz sadece işe gidip gelmek için küçük bir sedan mı?, yoksa çok yol yapacağınız dizel bir araç mı, hafta sonları arazide kulalanacağınız 4x4 bir araçmı gibi uzayıp giden listeyi kendinize göre tanımlamanız gerekir.Siz ne istediğinizi ve bunun için ayırdığınız bütçeyi belirledikten sonra bırakın gerisini profesyoneller halletsin. Ne alacağım nasıl karar veririmle ilgili C Doğru ikinci el otomobil nasıl seçilir bölümümüzü inceleyebilirsiniz.
* Hangi kilometre uygun ;
Maalesef piyasada aşılamamış bir diğer sıkıntıda " kaç kilometre" sorusunun hayati bir önem taşımasıdır. Düzenli bakımları yapılmış yeni nesil bir otomobil motor ihtiyacı olmadan 500.000 km. yol yapabilmektedir.Artık seyahat mesafeleri uzamış, yerleşim yerleri şehir dışına taşmış ve insanlar günde 100 kilometre yol yapar hale gelmişlerdir.Bunun anlamı normal bir aile otomobilinin 3 yaşına geldiğinde 100.000 km de olması çok normaldir. Siz aracın kilometresinden ziyade bakım durumuna bakarak araç almayı tercih edin.Bakım görmemiş 60.000 km araç almaktansa tüm bakımları yetkili serviste yapılmış 150.000 km'de araç almak daha sağlıklıdır.
* Kaç yaş uygundur;
Bizim otomobillerde yaptığımız sınıflandırmada
Yeni otomobil 0 – 3 yaş
Orta yaş otomobil 4 – 7 yaş
Yaşlı otomobil 8 – üzeri yaş
* Kimler 2.el otomobil satar ;
Günümüzde araba pazarları cazibesini hızla kaybetmekte ve internet ile gazete ilanları ön plana çıkmaktadır.Yeni uygulama ise artık bizim gibi profesyoneller sizin ihtiyaçlarınızı belirleyip taleplerinizi inceliyor ve size sizin ihtiyaçlarınıza ve bütçenize uygun otomobili temin ediyor.
* Nerede otomobil bakmalıyım;
Günümüzde yeni oto bayileri,galeriler,2.el satış mağazaları,araç sahipleri sürekli bir açık pazar oluşturmaktadır. Siz bu seçeneklerin içinden mümkün olduğunca kazasız,bakımları yapılmış ve kronik arızası olmayan otomobil bakın. Bu işi profesyonelce yapanlarda fiyat daima daha pahalı olacaktır.Ama işi bu olan bir kişinin alıp sattığı araç size güven verecektir. Özellikle bağımsız ve kayıtsız satıcılardan alacağınız araçlarda ise öncelikle risk satın almış olacaksınız. Aldığınız kişi bu işin ticaretini yapıyorsa size fatura kesip kesmeyeceğini sorun, eğer fatura kesiyorsa gerçek bir tüccardır. Unutmayın halk dilinde ki ifademiz ile yeri yurdu belli satıcı, sattığı mala dikkat etmek zorundadır.Eğer sahibinden bir araç alıyorsanız ürünü olduğu gibi kabul ediyorsunuz ve dönüşü yok demektir.
* Önce telefon görüşmeleri yapmak ;
Alacağınız otomobille ilgili biraz araştırma yapın.Sahibinden aldığınız plaka,renk, kilometre,şanzuman tipi,donanım ve güvenlik detayları ile yetkili servisine ve arkadaşlarınıza danışın.Bu arkadaşımın arabası ama ben satıyorum,3 ay önce aldım sıkıldım satıyorum gibi konuşmalar daima sizi şüphelendirsin. Karşılaştığınız kişi korsan satıcı olabilir.Satan kişiden aracın bakıma girdiği servisin bilgisini alıp oraya bakım ve kaza detayını sorun. Satıcının size tüm detayları vermesini beklemeyin , bu hiç olmaz. Siz araştırın
Sormanız ve kontrol etmeniz gerekenler ;
• Ne zaman almıştınız
• Siz kaçını sahibisiniz
• Mevcut kilometresi
• Kazası var mı?
• Küçük tamirat geçirdi mi?
• Şu an bakım ihtiyacı var mı?
• Genel mekanik durumu nedir
• Aracın iç-dış görüntüsünde anormallik var mı?
• Mevcut durumda ezik,çizik ve paslanma var mı?
• Servisiniz neresi
• Sizde servis kayıtları var mı?
• Neden satıyorsunuz
Rehin , haciz , eski ceza makbuzları var mı?
* Pazarlık ;
Pazarlığa daha telefonda başlayın, size 15000 Ytl. denirse ben 14000 Ytl den yukarı düşünmüyorum diye oraya öyle gidin böylece pazarlık başlangıç rakamınız otomatikman düşecektir. Aldığınız bir profesyonel satıcı ise devir fiyatlarınında satış fiyatına dahil edilmesini talep edin, ya da 14000 Ytl olarak gittiğiniz yerde 13000 Ytl veririm diyin.Sizin gerçek alıcı olduğunuzu anladıklarında inebilecekleri maksimum fiyatı zorlayacaklardır. Kesin karar vermeden kaparo vermeyin ve evrak imzalamayın. Üzerinizde fazla baskı oluştururlarsa veya araçla ilgili en ufak bir şüpheniz varsa oradanhemen ayrılın ve başka bir ortamda sağlıklı düşünün.Aynı otomobilden başka bir yerde daha bulun ve iki satıcının kendi aralarında rekabet etmelerini sağlayın. Size vaad edilenleri kesinlikle yazılı olarak alın.Garanti var denilirse neleri kapsadığını sorun.Servis kayıtlarını onların temin etmesini isteyin.
* Yasal risk ve prosedürler;
Aman dikkat! Ülkemizde devam eden bir yanlış uygulamaya dikkat çekmek istiyorum.Siz vergi dairesinden alınan temiz kağıdı ile notere gidiyor, aracın üzerinize satışını gerçekleştirip satan kişinin parasını ödüyorsunuz.Sakın yapmayın.Alacağınız otomobil için kesinlikle trafikten "devrinde sakınca yoktur" yazısını görmeden paray ödemeyin.Unutmayın araç üzerinde bulunan haciz,tahdit ve rehin gibi yaptırımlar vergi dairesi temiz kağıdında görülmez, o kağıt sadece aracın ödenmemiş motorlu taşıtlar ve trafik cezalarını gösterir.
* Uzatılmış garanti ;
Unutmayın artık çoğu marka uzatılmış garanti veya artı 2.el garantisi satıyor.Örnek verecek olursak Renault'ta yeni oto garantisi bitmemiş bir otomobile ek 1 yıl daha garanti ve 2.el otomobiliniz 7 yaş /160000 km altı ise 2.el garantisi satınalabiliyorsunuz. Bu alınan garantinin maliyeti yaklaşık 200 Ytl. civarında olup, sizi çoğu 2.el satın alma riskinden koruyacaktır.
* Yapılması ve yapılmaması gerekenler;
+ Servis kayıtlarını inceleyin, buradan alacağınız bilgiler sayesinde paranızı korursunuz.
+ Alacağınız otomobili bir uzmana incelettirin.
- Önden kazalı şasesi,direkleri,kulesi ve tavanı oynanmış otomobil almayın.
- Görürgörmez bir aracı almayın. Test edin, soğuk motor-sıcak motor ve uzun yolda yapın.
- Söylenenlere inanarak otomobil satın almayın.
- En ufak bir şüphe duyduğunuzda alımdan hemen vazgeçin.
- Tamir ve bakım ihtiyacı olan otomobil almayın, bırakın satan yaptırsın daha sonra pazarlık edersiniz.
- Satıcıya kaba davranmayın.Ona baskıcı ve ısrarcı yaklaşın. Biraz saygı ve sevgi gösterirseniz size yardımcı olduklarını göreceksiniz.
Alıntıdır.
2.el satınalma prosedürü
a- Yapabildiğiniz kadar en üst seviyede araştırma yapın. Almayı düşündüğünüz araçla ilgili eleştirileri okuyun, tüketici raporlarını inceleyin, arkadaş ve meslektaşlarınıza sorun, seçeneklerinizi karşılaştırın, yakıt tüketim verilerini inceleyin. Otomobilin piyasada ki beğenilirliğini test edin. Servis maliyetlerini araştırın.
Asıl hedefiniz marka model seçeneğinizi 2 adede indirmek olsun.Eğer satıcı ile ne almaya karar vermemiş durumda karşılaşacak olursanız , o satın alma devamında sizi mutlu etmeyebilir. Çünki çok normal olarak satıcı size satması gerekeni veya kendisine daha yüksek primi kazandıracak ürünü size satmaya çalışacaktır. Unutmayın iyi araştırma size kazandırır, Örn. aynı kilometrede bulunan iki araçtar triger seti değişmiş olanı alırsanız yaklaşık 600 Ytl. tasarruf edersiniz.
b- Almayı düşündüğünüz otomobillerin servis kayıtlarını inceleyecek olursanız, seçeneklerinizin yarısı elenecektir. Çünki bu inceleme size konu otomobilin kaza geçmişi, gerçek kilometresi, eski sahibi, tüm bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığı gibi tüm detayları verecektir.
c- Kesinlikle size söylenenlere göre otomobil almayın, mutlak her söyleneni kontrol edin.Unutmayın herkesin söyleyeceği, kendisinin sizin ne kadar bilmenize gerek olduğuna verdiği kararla ilgilidir.Gerekirse profesyonel destek alın, Ya da B 2.El otomobil nasıl kontrol edilir bölümümüzü inceleyin.
d- Son aşamada otomobili güvendiğiniz bir eksper veya servise gösterin ve bu kontrolü yaptırmadan sakın Kapora vermeyin.
Tüm noktaları tamamladıktan sonra, alacağınız otomobilin üzerinde "rehin-haciz-yakalama" gibi yasal yaptırımlar varmı, araç çalıntımı incelemesini yapın.. Eğer bayii kanalı ile satın alıyorsanız araç sertifikası varmı, yeni oto garantisi devam ediyormu, eğer etmiyorsa uzatılmış garanti veya 2.el otomobil garantisi satınalabilirmisiniz gibi sorularınızı yanıtlandırın. Unutmayın satıcı tarafın talep ettiği bedeli ödeyip bir mal alıyorsunuz, araştırma en doğal hakkınız.
* Otomobilin değeri ve ederi;
Ucuz otomobil aramayın, ikinci el otomobil alırken iyi ticaret ; ucuz almak değil, iyi durumda olan bir otomobili kabul edilebilir bir fiyata almaktır. Kimse malını ucuza satmayacağına göre ucuz otomobil ; kaza geçmişi olan,kilometresi orijinal olmayan,servis bakımları yapılmamış veya muhtemel ağır masrafı var olan gibi uzayıp giden seçenekler listesinden bir tanesine sahip bir araç olacaktır. İyiyi pahalıya alın, kullanım sırasında o kendisini finanse edecektir. Sakın fiyatını bilmiyorlarda ucuza satıyorlar veya stoklarını eritiyorlar gibi laflara inanmayın.
İkinci el otomobillerin bir fiyat kataloğu olmadığına için bize göre en sağlıklı sistem ortalama almaktır. Aynı otomobil için 2 bireysel satıcı, 2 bayii ve 2 galeriden fiyat alın . Hepsinin ortalamasını aldıktan sonra (12000 – 20000 Ytl. Aralığında bulunan araçlar için) bu ortalamadan 1500 Ytl. Çıkarın, artık almayı düşündüğünüz otomobilin fiyatına çok yakınsınız. Ben bunlarla uğraşamam diyorsanız bizim web sayfamızdan uzmanımıza danışın.
* Hangi otomobiller benim bütçeme uygun ;
Eğer otomobilleri A(clio hb-fiesta), B (megane sedan-ford focus), C(laguna-mondeo) olarak 3 tipe ayırırsak;
10.000 – 15.000 Ytl. Aralığı 1998 – 2003 A
1998 – 2001 B
1996 – 2000 C
15.000 – 20.000 Ytl. Aralığı 2003 – 2006 A
2001 – 2004 B
2000 – 2002 C
20.000 – 25.000 Ytl. Aralığı 2006 – 2007 A
2004 – 2005 B
2002 – 2004 C
Yukarıda verilen liste tamamen örnek olup, geniş bir otomobil çeşitliliğine sahip olan ülkemiz için size tavsiyemiz " ne alabilirim'i" uzmanına sorun.Unutmayın otomobili aldıktan sonra diğer masraflar (noter satışı-ruhsat çıkarma – trafik sigortası - ilk bakım...vs.) için yaklaşık 1000. Ytl. daha para harcamanız gerekecektir.
* Doğru otomobili seçmek ;
Ne aradığınızı bilmeden ve ihtiyaçlarınızı belirlemeden satış noktaları arasında gezmek sadece sizin psikolojinizi bozar.Bundan dolayı siz sadece işe gidip gelmek için küçük bir sedan mı?, yoksa çok yol yapacağınız dizel bir araç mı, hafta sonları arazide kulalanacağınız 4x4 bir araçmı gibi uzayıp giden listeyi kendinize göre tanımlamanız gerekir.Siz ne istediğinizi ve bunun için ayırdığınız bütçeyi belirledikten sonra bırakın gerisini profesyoneller halletsin. Ne alacağım nasıl karar veririmle ilgili C Doğru ikinci el otomobil nasıl seçilir bölümümüzü inceleyebilirsiniz.
* Hangi kilometre uygun ;
Maalesef piyasada aşılamamış bir diğer sıkıntıda " kaç kilometre" sorusunun hayati bir önem taşımasıdır. Düzenli bakımları yapılmış yeni nesil bir otomobil motor ihtiyacı olmadan 500.000 km. yol yapabilmektedir.Artık seyahat mesafeleri uzamış, yerleşim yerleri şehir dışına taşmış ve insanlar günde 100 kilometre yol yapar hale gelmişlerdir.Bunun anlamı normal bir aile otomobilinin 3 yaşına geldiğinde 100.000 km de olması çok normaldir. Siz aracın kilometresinden ziyade bakım durumuna bakarak araç almayı tercih edin.Bakım görmemiş 60.000 km araç almaktansa tüm bakımları yetkili serviste yapılmış 150.000 km'de araç almak daha sağlıklıdır.
* Kaç yaş uygundur;
Bizim otomobillerde yaptığımız sınıflandırmada
Yeni otomobil 0 – 3 yaş
Orta yaş otomobil 4 – 7 yaş
Yaşlı otomobil 8 – üzeri yaş
* Kimler 2.el otomobil satar ;
Günümüzde araba pazarları cazibesini hızla kaybetmekte ve internet ile gazete ilanları ön plana çıkmaktadır.Yeni uygulama ise artık bizim gibi profesyoneller sizin ihtiyaçlarınızı belirleyip taleplerinizi inceliyor ve size sizin ihtiyaçlarınıza ve bütçenize uygun otomobili temin ediyor.
* Nerede otomobil bakmalıyım;
Günümüzde yeni oto bayileri,galeriler,2.el satış mağazaları,araç sahipleri sürekli bir açık pazar oluşturmaktadır. Siz bu seçeneklerin içinden mümkün olduğunca kazasız,bakımları yapılmış ve kronik arızası olmayan otomobil bakın. Bu işi profesyonelce yapanlarda fiyat daima daha pahalı olacaktır.Ama işi bu olan bir kişinin alıp sattığı araç size güven verecektir. Özellikle bağımsız ve kayıtsız satıcılardan alacağınız araçlarda ise öncelikle risk satın almış olacaksınız. Aldığınız kişi bu işin ticaretini yapıyorsa size fatura kesip kesmeyeceğini sorun, eğer fatura kesiyorsa gerçek bir tüccardır. Unutmayın halk dilinde ki ifademiz ile yeri yurdu belli satıcı, sattığı mala dikkat etmek zorundadır.Eğer sahibinden bir araç alıyorsanız ürünü olduğu gibi kabul ediyorsunuz ve dönüşü yok demektir.
* Önce telefon görüşmeleri yapmak ;
Alacağınız otomobille ilgili biraz araştırma yapın.Sahibinden aldığınız plaka,renk, kilometre,şanzuman tipi,donanım ve güvenlik detayları ile yetkili servisine ve arkadaşlarınıza danışın.Bu arkadaşımın arabası ama ben satıyorum,3 ay önce aldım sıkıldım satıyorum gibi konuşmalar daima sizi şüphelendirsin. Karşılaştığınız kişi korsan satıcı olabilir.Satan kişiden aracın bakıma girdiği servisin bilgisini alıp oraya bakım ve kaza detayını sorun. Satıcının size tüm detayları vermesini beklemeyin , bu hiç olmaz. Siz araştırın
Sormanız ve kontrol etmeniz gerekenler ;
• Ne zaman almıştınız
• Siz kaçını sahibisiniz
• Mevcut kilometresi
• Kazası var mı?
• Küçük tamirat geçirdi mi?
• Şu an bakım ihtiyacı var mı?
• Genel mekanik durumu nedir
• Aracın iç-dış görüntüsünde anormallik var mı?
• Mevcut durumda ezik,çizik ve paslanma var mı?
• Servisiniz neresi
• Sizde servis kayıtları var mı?
• Neden satıyorsunuz
Rehin , haciz , eski ceza makbuzları var mı?
* Pazarlık ;
Pazarlığa daha telefonda başlayın, size 15000 Ytl. denirse ben 14000 Ytl den yukarı düşünmüyorum diye oraya öyle gidin böylece pazarlık başlangıç rakamınız otomatikman düşecektir. Aldığınız bir profesyonel satıcı ise devir fiyatlarınında satış fiyatına dahil edilmesini talep edin, ya da 14000 Ytl olarak gittiğiniz yerde 13000 Ytl veririm diyin.Sizin gerçek alıcı olduğunuzu anladıklarında inebilecekleri maksimum fiyatı zorlayacaklardır. Kesin karar vermeden kaparo vermeyin ve evrak imzalamayın. Üzerinizde fazla baskı oluştururlarsa veya araçla ilgili en ufak bir şüpheniz varsa oradanhemen ayrılın ve başka bir ortamda sağlıklı düşünün.Aynı otomobilden başka bir yerde daha bulun ve iki satıcının kendi aralarında rekabet etmelerini sağlayın. Size vaad edilenleri kesinlikle yazılı olarak alın.Garanti var denilirse neleri kapsadığını sorun.Servis kayıtlarını onların temin etmesini isteyin.
* Yasal risk ve prosedürler;
Aman dikkat! Ülkemizde devam eden bir yanlış uygulamaya dikkat çekmek istiyorum.Siz vergi dairesinden alınan temiz kağıdı ile notere gidiyor, aracın üzerinize satışını gerçekleştirip satan kişinin parasını ödüyorsunuz.Sakın yapmayın.Alacağınız otomobil için kesinlikle trafikten "devrinde sakınca yoktur" yazısını görmeden paray ödemeyin.Unutmayın araç üzerinde bulunan haciz,tahdit ve rehin gibi yaptırımlar vergi dairesi temiz kağıdında görülmez, o kağıt sadece aracın ödenmemiş motorlu taşıtlar ve trafik cezalarını gösterir.
* Uzatılmış garanti ;
Unutmayın artık çoğu marka uzatılmış garanti veya artı 2.el garantisi satıyor.Örnek verecek olursak Renault'ta yeni oto garantisi bitmemiş bir otomobile ek 1 yıl daha garanti ve 2.el otomobiliniz 7 yaş /160000 km altı ise 2.el garantisi satınalabiliyorsunuz. Bu alınan garantinin maliyeti yaklaşık 200 Ytl. civarında olup, sizi çoğu 2.el satın alma riskinden koruyacaktır.
* Yapılması ve yapılmaması gerekenler;
+ Servis kayıtlarını inceleyin, buradan alacağınız bilgiler sayesinde paranızı korursunuz.
+ Alacağınız otomobili bir uzmana incelettirin.
- Önden kazalı şasesi,direkleri,kulesi ve tavanı oynanmış otomobil almayın.
- Görürgörmez bir aracı almayın. Test edin, soğuk motor-sıcak motor ve uzun yolda yapın.
- Söylenenlere inanarak otomobil satın almayın.
- En ufak bir şüphe duyduğunuzda alımdan hemen vazgeçin.
- Tamir ve bakım ihtiyacı olan otomobil almayın, bırakın satan yaptırsın daha sonra pazarlık edersiniz.
- Satıcıya kaba davranmayın.Ona baskıcı ve ısrarcı yaklaşın. Biraz saygı ve sevgi gösterirseniz size yardımcı olduklarını göreceksiniz.
Alıntıdır.