Aynur Süleymanoğlu

sıladayım

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
15.208
Tepki
27.374
Puan
113
Konum
trabzon
Renkyolu Kimya

RenkyoluKimya0904131209301.jpg
Ekonometri Dergisi Türkiye’nin En Güçlü İşkadınları dosyasında, Bulgaristan’dan başlayıp Türkiye’ye uzanan, ardından da tüm dünyaya açılan ihracat potansiyeli ile Aynur Süleymanoğlu, ol




Renk Yolu Kimya Aynur Süleymanoğlu
Aynur Süleymanoğlu Bulgaristan doğumlu. Tüm eğitimini Bulgaristan’da tamamlamış. 1989 yılındaki büyük göç ile Kütahya’ya yerleşip Kütahya Porselen’in AR-GE bölümünde çalışmış. Süleymanoğlu, porselen sektöründe daha sonra oldukça ses getirecek olan ilk renkli porseleninin mimarı. Ardından yolu İstanbul’da tekstil sektörüyle kesişmiş. Yine bir ilke imza atarak burada plastisol baskı boyaları üretiminin mimarı olan Süleymanoğlu, merkezi Güneşli’de ve üretimi Silivri’de olmak üzere, İstanbul’da kendi firmasını kurdu. Aynur Süleymanoğlu, Color Way® markası ile tekstil emprime baskı boyası ve yardımcı kimyasalları üretiyor.

Ekonometri Dergisi Türkiye’nin En Güçlü İşkadınları dosyasında, Bulgaristan’dan başlayıp Türkiye’ye uzanan, ardından da tüm dünyaya açılan ihracat potansiyeli ile Aynur Süleymanoğlu, oldukça farklı bir başarı öyküsü çiziyor. Süleymanoğlu’nun Ekonometri’ye verdiği yanıtlar şöyle;

Başarılı bir iş kadınısınız. Bunu neye borçlusunuz? Ben sabırlı ve çok çalışkan bir mizaca sahibim. Aynı zamanda da araştırmaya çok önem veriyorum. Şans faktörünü de söylemeden geçemeyeceğim. Avrupa’nın en büyük seramik fabrikasının kuruluş aşamasında sıfırdan kalite kontrol ve AR-GE bölümünü kurmuştuk. Disiplinli bir emek çalışmasıydı. İnsana değer veren bir ortamda İtalyanların bilgi ve tecrübelerinden de faydalandım. Görüleceği üzere, Avrupa tecrübesi ve AR-GE eğitimli olmam başarılarımın gerisinde var olan gerçeklerdir. Önce küçük bir atölye kurdum; bu niteliklerim sayesinde ve ortağımın verdiği destekle de bugünkü noktaya geldim. Ayrıca firma olarak hem tedarikçiyi, hem de müşteriyi koruyan bir ilkeye sahibiz. Bu da bir şekilde kendinizi de korumanızda etken oluyor.

Aktif bir çalışma hayatınız var. Çeşitli sivil toplum kuruluşlarına üyesiniz. Bu çalışmalarınızla ilgili bilgi verebilir misiniz? Silivri’de yaklaşık 270 adet sanayi kuruluşu var. Bu sanayi kuruluşlarının yöneticilerinden 80’inin üye olduğu Silivri Sanayici ve İş Adamları Derneği’ne (Silivri SİAD), toplantı ve aktivitelerde göstermiş olduğum performans doğrultusunda 2007 yılında yönetim kurulu üyesi olarak seçildim. Bu dönem içerisinde ise MAKSİFED yöneticileri tarafından, kadın girişimciler arasında örnek kriterlere sahip olduğum düşünülerek Girişimci Kadınlar Komisyonunun başkanlığına seçildim. Ayrıca İSİDEF’te denetim kurulu üyesiyim ve TÜRKONFED’de İş Dünyasında Kadın Girişimi Komisyonunun (2007) yönetim kurulu üyeliğini yaptım.

İhracat yapıyor musunuz? Ben ve ortağım başarılı bir iş bölümüyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ben teknik bölümde, o da satışta çalışıyor. İhracata gelince, en büyük gururumuz İngiltere. Çünkü İngiltere, tekstil emprime baskı boyalarının AR-GE ve üretiminin ilk filizlendiği, bugün ise adeta merkezi konumundadır. Sektörümüzde bu denli başarılı bir ülke olmasına rağmen bizim orada bir bayimiz var ve satışlarımız giderek artan bir seyir izliyor. İngiltere dışında İspanya, Tunus, Bulgaristan ve İran başta olmak üzere birçok ülkeye de ihracat yapıyoruz.

Sanayide kadın yok denecek kadar az, sizce nedeni nedir? Sanayide kadının yok denecek kadar az olmasının nedenlerini birkaç başlıkta toplayabiliriz. En önemli nedenlerden biri okullarda verilen eğitimin pratikle pekiştirilmemesi, üniversite-sanayi işbirliğinin yeteri kadar sağlanamamasıdır. Ayrıca okullarda AR-GE perspektifinin, olması gerektiği gibi öğrencilere aşılandığını düşünmüyorum. Bir diğer önemli etken ise erkek hegemonyasının hakim olduğu bir kültürde, kadının, girişimci ruhunu öne çıkarması için normalden çok daha fazla risk alması zorluğudur. Bunlara ilaveten, kadının kadınla çalışmasının doğurduğu, kadınsı rekabet içerisinde olmak gibi zorluklar da işin cabası. Halbuki biz, ekibimizin yarısını oluşturan kadın personelimiz ile bu zorluğu nasıl aştığımızı, bu durumu nasıl bir fırsata dönüştürdüğümüzü kanıtladık.

Sadece kadınlarımız için geçerli olmamakla birlikte, başarıya ulaşmanın anahtarlarından biri de elemanının katladığı paraşütle atlayabilmektir. Bu güveni kazanabilmek için, kurum olarak sürekli ama sürekli öğrenmek ve elemanına, işten ayrılırsa ne olur kaygısı olmadan, eğitimler vermek, katılımcı olmayı teşvik etmek ve bilgiye erişimi ve iletişimi en üst seviyeye çıkarmak gerekir.

Bu konuda son olarak şunu eklemek istiyorum. Kadınlarımızın eskisine nazaran daha girişimci, daha pro-aktif ve hatta yeniliklere daha açık olmaya başladığını görüyoruz; ki bu ülkemiz ve kadınlarımız açısından mutluluk ve gurur verici bir durum. Kadın girişimcilerimizin sayısının artırılması için “Haydi Kızlar Okula” tarzı kampanyaların desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum, çünkü eğitim fırsatı tanınmamış kızlarımız arasında daha birçok cevherler olduğuna inanıyorum.

İleriye dönük hedefleriniz ve beklentileriniz nelerdir? Özellikle çocuk kıyafetlerinde tercih edilen ekolojik baskı boyaları üretimi ile, her zaman için daha da sağlıklısını, insanla ve doğayla tamamen barışık ürünleri, değerlerimizden ödün vermeden geliştirerek dünya markalarının arasında öne çıkmak olarak tanımladığımız misyonumuzla başladığımız bu yolculukta, kendimizi gelecekte Color Way markası ile dünya tekstil emprime baskı boyaları sektöründe lider marka olarak görmek istiyoruz. Bunu başarmak için firmamıza değer katan tüm bireyler ve kurumlar ile özverili bir çalışma içerisindeyiz.
Netten Alıntıdır
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst