Prematüre Bebeklerin Okul Yaşamı

k.a.y.r.a.

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
3.284
Tepki
3.917
Puan
113
Konum
mutluluğun tam yanında :D
Günümüzde çocuklardan akademik beklentiler arttıkça, okulda sorun yaşayan çocuk yüzdesi de artıyor. Çocukların yüzde 5-15'nde (0 okul başarısının düşük olduğu veya davranış ve uyum problemlerinin yaşandığı biliniyor. Nörolojik olarak ve ıq testleri normal olsa bile düşük doğum ağırlıklı bebeklerin okul çağında sorun yaşama olasılıkları, doğum ağırlığı normal olan çocuklardan yüksek. Bu çocuklarda hafıza, konsantrasyon ve koordinasyon sorunu olabileceğinden eğitim desteği almaları gerekebilir. Prematürelerin daha endişeli, daha az kendine güvenli ve duygusal olarak daha az uyumlu olduğunu gösteren araştırmalar da var. Yine başka bir araştırmada dikkat yetersizliği ve hiperaktivite bozukluğunun özellikle prematüre erkek bebeklerde daha sık görüldüğünü ortaya koyuyor.

Bu çocukların başarısını etkilen başka bir faktör ise ailelerin tutumu. Prematüre doğan çocuklarını daha kolay incinebilir olarak algılayan anne babalar, çocukların sosyal etkileşimini kısıtlayıcı tutumları da sosyal gelişimi sımrlandırabi-liyor. İşte bu yüzden prematüre çocuk sahibi olan anne babalarına yoğun bakımda yatış süresi boyunca ve taburculuk sonrası psikosos-yal destek verilmesi, bebeğin gelişimini ve ileriki dönemlerdeki ruh sağlığını olumlu etkiliyor. Abd'de organize edilen bir çalışmayla bu uygulamanın yararlı sonuçları ortaya çıkmış. ABD'de aileler "bebek ruh sağlığı ve gelişimi" adı verilen bir programa alınarak annelere çocuk gelişimi, çocuğa yaklaşım stratejileri öğretildiği gibi çocuklarla da eğitsel açıdan çalışılmış. Bu programa katılan çocuklar, 3 yaşına geldiklerinde ortalama iq larının programa katılmayanlardan daha yüksek ve davranış sorunlarının daha az olduğu ortaya çıkmış.


ALINTIDIR
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst