Peugeot RCZ R 2014!

bitter_im

Admin
Admin
Genel Yönetici
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
64.633
Tepki
53.643
Puan
113
Yaş
32
Konum
kocaeli
Peugeot-RCZ-R-2014.jpg


2007 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept bir otomobil olarak sergilenen ve büyük ilgi gören Peugeot RCZ, 2,5 yıl kadar kısa bir süre sonra seri bir model olarak pazara sunuldu. Ekipler araca tasarım ve teknoloji konusunda tüm bilgi birikimini aktardı ve Peugeot RCZ markanını yeni ‘Motion & Emotion’ imzasını simgeleyen ilk model oldu.
Bu sportif coupe model sade ancak kaslı tasarımı, üst segment kalitesi ve dinamizm sunan şasisi ile dikkat çekti. Pazara sunulduğu günden bugüne kadar 55 000 adetlik satış rakamına ulaşan Peugeot RCZ şimdi 270 hp gücü ile ön plana çıkan Peugeot RCZ R versiyonunu sunuyor.

Peugeot RCZ R, 270 hp gücündeki 1,6lt silindir hacimli yeni motoru ve sadece 145g/km düzeyindeki düşük CO2 emisyon seviyesiyle benzeri görülmemiş bir performans ve verimlilik düzeyi sunuyor. Peugeot Sport tarafından geliştirilen bu motor ile uyumlu olarak, Torsen kilitli diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksamı yüksek verimlilik düzeyi ile birlikte dinamik sürüş performansı vaat ediyor. Sportif araçların üst segmentini simgeleyen RCZ R Peugeot tarihinin en güçlü seri üretim modeli ünvanına sahip oldu.

Peugeot’nun 0-100 km’ye 5,9 saniyede çıkan ve 250 km/s (elektronik olarak sınırlandırılmış) maksimum hıza sahip olan bu güçlü modeli RCZ R, 2014 yılının 2. çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak.

Performans ve verimlilik
RCZ R versiyonu 270 hp / 199 kW gücüyle Peugeot tarihinin en güçlü seri üretim modeli ünvanına sahip oldu.

0′dan 100 km hıza 6 saniyeden kısa sürede ulaşarak güçlü bir ivmelenme performansı gösteren yeni versiyon spor coupe sınıfında referans oluşturacak şekilde sadece 145 g / km’lik CO2 emisyonlarıyla Peugeot’nun bu alandaki uzmanlığını bir kez daha kanıtlıyor.

Bu sonuç downsizing teknolojisine hâkimiyet, aerodinamik optimizasyon ve hafifletme çalışmaları sayesinde elde edilmiş.

Sadece 1,6 litre silindir hacmiyle 270 hp güç üreten yeni motoru THP sınıfında spesifik güç rekorunu kırdı. Bu motor litre başına yaklaşık 170 hp ile bir seri üretim otomobil için dünyanın en iyileri arasında yerini alıyor ve şimdiden Euro 6 emisyon standartlarına uyum gösteriyor.

Aerodinamik üzerinde yapılan çalışmalar yüksek hızlarda yol tuşunu arttıran yeni bir spoyler ile arkada sürükleme kuvvetini azaltmadan downforce (yere basma gücü) kuvvetinin 15 kN arttırılmasını sağlıyor.

Otomobili hafifletme arayışı da özel parçaların geliştirilmesinde öncelikle dikkate alınmış. Böylece 200 hp’lik RCZ’ye kıyasla 17 kg’lık bir kazanç elde edilmiş. RCZ R versiyonunun 1280 kg ağırlığı ile yalnızca 4.7 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı sergiliyor.

Dış tasarım
Siyah Mat tavan kuşakları ve koyu Titanyum maskeli Bi-xenon farlarla donatılmış RCZ R dinamizmi arttıran ve özgün olarak tasarlanan sportif unsurları ile ayırt ediliyor.

Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış şasi ve geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil katıyor ve araç yere “yapışık” gibi görünüyor.

Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı çift renkli jantları, doğrudan alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalanmış. Jantlar yeni büyük frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı maksimize etmek üzere tasarlandı; kırmızı kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor..

Kaputa entegre büyük arka spoyler arkadan bakıldığında silueti uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir ‘downforce (yere basma gücü)’ sağlıyor. Arka difüzör RCZ R’nin arka tasarımını karakterize eden stili ile uyum gösteriyor. Performans ve ses için yeniden tasarlanan egzoz sistemi iki yanda simetrik krom egzoz çıkışları içeriyor.

Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve ayrıca arkada da bulunan R amblemi RCZ R’nin dış tasarımını tamamlıyor.

Kişiselleştirme ve zengin donanım gamı
Ateş Kırmızısı, İnci Siyahı, Sidobre Grisi ve Buzul Beyazı olmak üzere 4 renk seçeneği ile sunulan Peugeot RCZ R yarı mat ya da parlak karbon tavan, stikerlar ve parlak siyah dikiz aynası kapaklarından oluşan bir kişiselleştirme paketi ile de müşterinin beğenisine sunuluyor.

Yüksek güvenlik ve konfor donanımları RCZ R’de sürüşe duyarlı Xenon farlar ve far yıkaması WIP Nav Plus multimedya sistemi ile tamamlanıyor.

Duyguları harekete geçiren kokpit
Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış, otomobilin dış görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. “Pilot” anında ince ve seçkin bir spor atmosfer içine giriş yapıyor.

Kırmızı dikişler ön panelin yumuşak, teknolojik ve prestijli malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü, kapı içlerini , kolçak ve koltukları boydan boya kat ediyor.

Yeni sportif ve keskin tasarımlı koltuklar, Nappa deri ve Alcantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve üzerlerinde işlenmiş “R” amblemi yer alıyor.

Kromajlı ve kırmızı kaplamalı “R” harfi, orta konsol üzerindeki yerini alıyor. Havacılıktan esinlenen bu plaket Peugeot Sport amblemini zarafetle taşıyor.

Aracına binen pilot, RCZ R’nin dinamik niteliklerin tadını çıkarmak için ideal ergonomik sürüş konumunu rahatlıkla bulabiliyor. Küçük boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli özel alüminyum topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen – takviyeli bel destekli ve RCZ R’nin performans düzeyi ile uyumlu – yeni spor koltuklar sürüş keyfini arttırıyor.

Öte yandan, emme manifolduna yerleştirilen özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme aşamalarında RCZ R’nin sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı sağlıyor.

Dinamik ve sportif sürüş
Peugeot RCZ R’nin sportif karakteri rakamlara da yansıyor : 250 km/h maksimum hıza ulaşan araç (elektronik olarak sınırlandırılmış) 0-100 km /h hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan sonra 400 m mesafeyi 14,2 saniyede, 1000 metre mesafeyi 25,4 saniyede kat ediyor.

Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80 km/h’den 120 km/h hıza 6,8 saniyede ulaşıyor. 6 ileri manuel vites kutusunun özel dişli oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor.

Alçaltılmış ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm ( downforce-yere basma gücü), özel yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri, kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı lastikler tutunmayı maksimize ediyor ve üstün yol tutuşu sağlıyor.

Süspansiyonda yay sertliği arttırılarak yeni amortisör ayarları kullanılmış ve viraj demiri daha geride merkezlenerek araca daha fazla çeviklik kazandırılmış.

Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun 1900 d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde çekişin arttırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve hassas yol tutuşu özelliği kazandırıyor.

RCZ R’nin performans ve çevikliği özellikle Peugeot Sport test pilotlarının pistlerde gerçekleştirdikleri çok sayıda deneme, ayar ve onay aşamalarının sonucunda elde edilmiş.

Test pilotlarının frenaj konusundaki talepkârlıkları doğal olarak teknik tanımın pedal sertliğinden ve dolayısıyla strokundan kazanç sağlayan ve aynı zamanda asılı olmayan kütlelerin azaltılmasına olanak veren 4 pistonlu sabit kaliperlerin benimsenmesine yol açmış.

380 mm çapında ve 32 mm kalınlığındaki diskler bir alüminyum poyra üzerine hareketli olarak monte edilmiş. Bu poyra, Alcon’un yarış deneyiminin sonucunda optimize edilen diskin iç hava kanalcıkları gibi, hafifletme ve soğutmaya katkıda bulunuyor.

Bunların tümü fren sistemine kusursuz bir dayanıklılık sağlıyor ve RCZ R’ye sıradışı güvenlik ve performanslar kazandırıyor; böylece 130 km/h hızla seyreden yeni versiyon, 61 m’den daha kısa mesafede durabiliyor.

Seri üretim sağlamlığı ile pist için tasarlanmış bir çekiş ünitesi
RCZ R versiyonu yeni direkt enjeksiyonlu 1.6 THP turbo benzinli motor ile donatılmış. Motor 199kw (270hp) maksimum gücünü 6000 d/d’da ve 330 Nm maksimum torkunu 1900 d/d ila 5500 d/d arasında üretiyor.

Bu yeni motor ‘EP6CDTR’ kapsamlı bir geliştirmeden yararlanılmış; bu düzeyde yüksek bir performansı elde etmek ve seri üretim motorların sağlamlığı ile sportif kullanım koşullarını karşılamak için birçok parçası değiştirildi veya tamamen yeniden geliştirilmiş.

Motor bloğu da özel bir işlem ile takviye edilerek, dayanıklılığı arttırılmış. Twin-scroll turbo bu uygulama ve yüksek performans seviyesi için ideal bir boyutlandırmadan yararlanmak üzere özel olarak geliştirilmiş.

Yarışlardan esinlenen benzersiz tasarımlı bir çelik egzoz manifoldu ile birleşen turbo daha yüksek çalışma sıcaklıklarına dayanabiliyor.

MAHLE Motorsport ile birlikte geliştirilen ve 9,2’lik sıkıştırma oranı sağlayan yeni pistonların Formula1′de kullanılan alüminyum dövme gövdeleri, iki jiklör yardımıyla soğutuluyor.

Biyel kolları da motorun yüksek devirlerde kullanımına dayanacak şekilde geliştirilmiş. Polimer kaplı yatakları daha yüksek silindir basınçlarına dayanım sağlıyorlar. Mahle tarafından 2011 yılında tanıtımı yapılan patentli silindirler dünyada ilk kez Peugeot RCZ R’nin seri üretiminde uygulanmış.

Günlük kullanımda konfor ve sürüş keyfi
RCZ R Peugeot Sport tarafından pistte sportif kullanım koşularını karşılayan bir yarış versiyonu olarak geliştirildi,aynı zamanda trafikte günlük kullanım için de uyumlu olmayı biliyor. Nitekim, motor-şanzıman grubunun kalibrasyonu, pistte sportif sürüş gerekleriyle gündelik kullanım koşullarını bağdaştırıyor. Sürücünün kulanım tarzını ortaya koyan gaz pedalı üzerine uygulanan baskı ve motor devrine bağlı olarak, otomobilin dinamik sürüş karakterini konfor-şehir veya spor-performans modları arasında ayarlama olanağına olanak sağlıyor.

Ayrıca düşük motor devirlerinde elde edilen tork seviyesi günlük kullanımda canlılık ve yüksek düzeyde sürüş keyfi sağlayacaktır.

Özel süspansiyon ayarı RCZ 1.6 THP 200hp versiyonunkine yakın bir konfor seviyesinin korunmasını sağlayan bir uzlaşma ile birlikte RCZ R’in çevikliğini ve keskin karakterini daha da üst düzeye çıkarıyor.

Öte yandan, kokpitin kaliteli malzemeleri ve ergonomisi, üst gam donanımları ve normal kullanım koşullarında sınıfında referans olan düşük yakıt tüketimi (karma parkurda 100 km’de 6,3 l) Peugeot RCZ R’nin pist dışında da kullanımı rahat ve keyifli kolay bir spor coupe olmasını sağlıyor.

Peugeot-RCZ-R-2014-2.jpg


Peugeot-RCZ-R-2014-3.jpg


Peugeot-RCZ-R-2014-4.jpg


Peugeot-RCZ-R-2014-5.jpg

 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst