Nuray Karalar

sıladayım

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
15.208
Tepki
27.374
Puan
113
Konum
trabzon
Nuray Karalar

NurayKaralar0904131145461.jpg
Türkiye’deki Sivil Helikopterlerin sayısını arttırmayı başaran bir iş kadını: Nuray Karalar!




Türkiye’deki Sivil Helikopterlerin sayısını arttırmayı başaran bir iş kadını: Nuray Karalar!
Sahip olduğu teknolojik teknik alt yapı ve ürettiği ürünler ile Türkiye’nin gözde KOBİ şirketleri arasında gösterilen GATE Elektronik A.Ş.ve Global Teknik A.Ş. firmalarının kurucu ortağı olan Nuray Karalar, Türkiye ve dünya marketlerinin ihtiyacı olan birçok teknolojik projeye ilk olarak imza atmış bir mühendis.

Global Teknik A.Ş.’nin %100 Türk Mühendisliği ile ürettiği Mini İnsansız Hava Aracı şu anda Rusya’da boru hatlarının güvenliği amacıyla kullanılıyor. Suudi Arabistan’a ihracat için de gün sayıyor. Gate Elektronik A.Ş. ise Eurocopter üretimi Cougar Helikopterleri’ne Depo Seviyesi Bakım Kabiliyetini Türkiye’ye kazandıran, Elektronik test ve üretimde uzman bir firma. Firmalar toplamda 400’ün üzerinde mühendis ağırlıklı çalışanları ile toplam 50 milyon doların üzerinde ciro yaparak Türk ekonomisine ve dünyanın EADS gibi birçok sayılı üreticilerine alt yüklenici veya çözüm ortağı olarak hizmet veriyorlar.

Türkiye’nin En Güçlü İşkadınları dosyasında oldukça dikkat çeken Nuray Karalar’ın Ekonometri Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nüket Kantarcı’nın sorularına verdiği yanıtlar şöyle;

En son gerçekleştirdiğiniz projeleriniz nedir?

Havacılık alanında İnsansız Hava-Kara-Deniz araçlarını dünyada kendi teknolojimiz ile üreten sayılı firmalar arasındayız. Avrupa Birliği EUREKA ve EUROSTARS’ın milyon Euro’luk projelerinde uzmanlık alanlarımızda çalışmak üzere uluslarası yapılan elemeyi kazandık ve seçildik. Helikopter alanında da EC 155 model 15 kişi taşıma kapasitesine sahip helikopterin 6 kişilik VIP versiyonunu yeni üretim olarak İstanbul’da bir şirkete sattık. Avrupa’da bu modelden sadece 3 işadamında var. Diğer taraftan 5 kişilik yolcu kapasiteli EC130 model diğer yeni üretim helikopteri de İzmir’e kazandırdık. Halihazırda teklif verdiğimiz ve sonuçlanmak üzere olan helikopter tekliflerimiz var. Amacımız insanlarımızın zamanını özellikle büyük şehirlerde ve şehirlerarası yolculuklarda verimli kullanması ve helikopterin ne kadar güvenli bir taşıma aracı olduğunu görmeleri. Diğer taraftan Global Teknik olarak iş ortaklığı yaparak girdiğimiz ve kontratını 16 Mayısta imzaladığımız Sağlık Bakanlığı Helikopter Hava Ambulans Projesi var. Global Teknik’in buradaki payı 24 milyon Euro civarında.

Sağlık Bakanlığı’nın Hava Ambulansı projesinin Türkiye’ye faydası açısından biraz daha açabilir misiniz? Avrupa’da Avusturya, İtalya, Yunanistan, Almanya gibi birçok ülkede, çok sayıda hava ambulansları var. Türkiye’de ise tam tıbbi donanımlı helikopter ile hizmet veren firmalar ise bir veya iki tane. Türkiye için yetersiz idi. Sağlık Bakanlığı bu konuda üç yıl önce bir çalışma başlattı ve dünyadaki uygulamalar doğrultusunda anahtar teslim Hava Ambulans Hizmeti almak için yasal alım prosedürünü başlattı. Projeyi üç yıldan beri takip eden helikopter satış ve bakım onarım konusunda deneyime sahip firmamız da, helikopter, operasyon ve inşaat konusunda uzmanlık alanlarına sahip firmalarla iş ortaklığı yaparak teklif verdi. 17 adet helikopterden oluşacak bir filo ile anahtar teslim Hava Ambulans hizmeti 5 yıl (veya 27.000 saat) süre ile verilecek. Türkiye’de bir ilk olacak projeye özel ortak olarak imza atmak gerçekten güzel.

Sizlerin helikopter sektörü konusundaki tecrübeniz mutlaka projeye hazırlanmada ve sonrasında faydalı olmuştur. Diğer iş ortaklarınızın uzmanlık alanları nedir?
Uzmanlık alanları doğrultusunda iş yapıldığı sürece başarı hep sizinle beraber oluyor. En düşük fiyatı vermeniz de bu tür projelerde tek başına yeterli olmuyor. Çünkü işi size verecek kurum, projenin içeriğindeki alanlarda ne kadar uzman olduğunuza bakarak, helikopter alanında teknik kabiliyetinize güvendiği işi yapabileceğinize kanaat getirdiği takdirde kontrat imzalıyor. Yani iş ortaklığını oluşturan firmaların teknik repütasyonu çok önemli. Global Teknik ve Gate Elektronik, Orman Bakanlığı’nın 3 helikopterinin 12 yıllık bakım onarımını 3 ay içinde gerçekleştirmiş, helikopter temini konusunda tecrübeye sahip, havacılık yedek parça temini konularında da dünyadaki tüm kaynaklara ulaşabilen bir networke sahip. Projenin pilot firmasının uzmanlığı İnşaat Müteahhitliği, diğer özel ortak ise helikopter işletimi konusunda tecrübeli. İş ortaklarının bu uzmanlık alanlarını verimli kullanabilmek de tabi ayrı bir maharet.

Türk Savunma Sanayi İmalatçılarını NATO’da temsil eden grubun başkanlığını yapıyorsunuz. NATO projelerinden Türk firmaları ne kadar iş alabiliyor?
NATO toplamda 1 milyar Euro’nun üzerinde iş potansiyeline sahip bir yer. NAMSA ve NC3A da NATO üyesi ülkelerin projelerinin alımlarını gerçekleştiren satın alma ajansları. Savunma Sanayi İmalatçıları Derneği bünyesinde SSM’nin talebi doğrultusunda kurulan bu çalışma grubumuz Türkiye’nin önde gelen Savunma Sanayi İmalatçılarından oluşuyor. Amacımız sinerji yaratarak NATO projelerinden pay alabilmek ve Türkiye’nin endüstriyel geri dönüşümünü arttırabilmek. Yurtdışı kabiliyet tanıtım ziyaretlerimizi Savunma Sanayi Müsteşarımız Başkanlığı’nda gerçekleştirmek Türk Savunma Sanayi İmalatçıları’nın NATO nezdinde prestijini daha da arttırıyor. Bu grup kurulduktan sonra %1.13 olan iş payı %13.88(89 milyon Avro)’lere kadar yükseldi. Artmaya da devam ediyor. Türk firmaları NATO’ya teknik kabiliyetlerini nasıl tanıtacaklarını bu grup toplantılarında daha detaylı öğreniyorlar.

Sayın Karalar, bu başarılarınızın yanında aynı zamanda da annesiniz. Hem işte başarı, hem evde; bütün bunların üstesinden nasıl geliyorsunuz? Nuray Karalar’ın bir günü nasıl geçiyor? Evet, 10 yaşında bir kızım ve 7 yaşında bir oğlum var. Eşim de iş adamı. Çalışan bir bayan olarak, evdeki yardımcılarımla evdeki düzen ve tertibi oturtmuş durumundayım. Herkesin yapacağı iş bellidir bu nedenle ev hanımlığı konusunda sorun yaşamıyorum. Hafta içi genelde saat 7’de kalkıyorum. Yarım saat koşu bandında yürüyüş yapıyorum. Kahvaltı faslından sonra saat 8’de çocukları okula gönderiyorum. Ben de işyerime geliyorum. Normalde akşam saat altı buçuğa kadar çalışıyorum. Eğer bir toplantı veya iş yemeği yoksa eve erken gitmeye çalışıyorum.

Çocuklarımla vakit geçirmek, günün stresini atmamı sağlıyor. Çocuklar uyuduktan sonra eşimle beraber gün içinde yaşadıklarımızla ilgili sohbet ediyoruz veya televizyon seyrediyoruz. Bazen de dışarı çıkıyoruz. Saat 23.30 gibi de yatıyoruz. Günler çocuklar ve işlerle dolu dolu geçiyor. Başarının arkasında her zaman düzenli özel hayatın olduğunu savunurum. Aile hayatım benim için devamlı önceliklidir.

Netten Alıntıdır
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst