İş Kıyafetinde A’dan Z’ye Hizmet Dönemi Başladı!

T

tugceyildiz

Misafir
Lindström, üretim ve servis sektöründe çalışanların iş kıyafeti yönetimini üstleniyor

İstanbul – 15, Nisan, 2013- Her geçen gün sanayileşme ve endüstriyel üretimini arttırma yolunda ivme kazanan Türkiye’de, çalışanların iş kıyafetlerinin temini ve yönetimi her geçen gün daha çok önem kazanıyor. “İş kıyafeti hizmetleri” alanında Avrupa’nın lider firmalarından biri olan 165 yıllık Finlandiya kökenli Lindström, artı değer katan ve kapsamlı hizmetlerini Türkiye’de de tek bir çatı altında sunuyor.

73039258-69ce-4e4c-bae9-868a3762ea4f.png


Türkiye’deki operasyonuna 2007 yılında İstanbul’daki ilk Servis Merkezi ile başlayan ve geçtiğimiz yıl ikinci Servis Merkezini de yine İstanbul’da açan Lindström, kapasite artırımı yaparak artık Marmara dışı lokasyonlara da servis sağlayabiliyor.
21 Ülkede faaliyet gösteren Lindström, diğer ülkelerde olduğu gibi iş kıyafeti hizmetleri ile ilgili Türkiye’deki müşterilerinin de hayatlarını kolaylaştıran yeni bir iş kıyafeti yönetim sistemi sunuyor. Başta gıda, ambalaj, sağlık malzemeleri, ilaç ve catering olmak üzere her çeşit imalat sanayi firmalarının iş kıyafeti ile ilgili tüm ihtiyaçlarını karşılıyor. Sadece ülke içine değil, ihracata yönelik üretim yapan çok sayıdaki sanayi kuruluşlarına, kıyafetin tedariki, sonrasında müşteriden düzenli olarak alınıp yıkaması, yıkama sonrasında kıyafetlerin tek tek kontrol edilip gerekiyorsa onarılması, yıpranıp veya beden değişimi gerektiği zaman değiştirilmesi konularında A’dan Z’ye hizmet sunuyor. Dolayısıyla müşteriler iş kıyafeti ile ilgili tüm ihtiyaçlarını “Outsource” ediyorlar ve tüm bu süreci Lindström yönetiyor.

Türkiye’de bu çapta“iş kıyafeti yönetimi hizmeti” sunan ilk firma olduklarını söyleyen Linström Türkiye Genel Müdürü Kerem Aksaray hizmetlerini oluşturan halkalar hakkında şöyle konuştu: “Çok farklı sektörlerde üretim yapan müşterilerimizin kıyafetlerinin tedarikini sağlıyoruz. Bu süreçte koleksiyon seçiminde bir danışman gibi çalışıyoruz, sektöre ve çalışma ortamına uygun kıyafetleri müşteri ile beraber belirliyoruz çünkü iş kıyafeti konusunda uzun ve geniş bir deneyimimiz ve know-how’ımız var. Tedarik sonrasında kıyafetleri düzenli olarak müşterilerimizden alıp yıkama merkezlerimizde yıkıyoruz. Yıkama sonrasında kıyafetleri tek tek kontrolden geçirerek onarım gerekiyorsa – örneğin fermuarı bozulmuşsa, söküğü veya yırtığı varsa- onarımını yapıyoruz. Müşterimizle belirlediğimiz sevkiyat günlerinde kirli kıyafetleri müşterilerimizden alıp temizlerini teslim ediyoruz.”

Tüm kıyafetlerin çalışana özel olarak isimlendirildiğini belirten Aksaray, yıkama sonrasında temiz kıyafetlerin, müşterilerine sağladıkları ve çalışana ait kitlenebilen rafı olan dolap sistemlerine Lindström servis temsilcileri tarafından dağıtımının yapıldığını söyledi.

Türkiye’de iş kıyafeti kullanımının yerleşmiş bir durumda olduğunu belirten Aksaray, şirketlerin çalışanlarına yaptıkları iş için kıyafet temin ettiğini bildirerek sözlerine şöyle devam etti: “Fakat iş burada bitmiyor bu sadece bir başlangıç, sonrasında bu verilen kıyafetlerin düzenli ve hijyenik yıkanması, gerekiyorsa onarılması veya değişimi, kısacası sürekli bakımının yapılması gerekiyor. Mevcut durumda şirketler çalışanlarına kıyafetleri sağladıktan sonra bu kıyafetlerin bakımı tamamıyla çalışanların inisiyatifine veya hijyen ve temizlik anlayışına bırakılıyor. Fakat özellikle gıda, ambalaj, ilaç ve sağlık sektörü gibi hijyen ve temizlik gerektiren sektörlerde yıkama ve bakım daha da önem kazanıyor. Diğer taraftan imalat sanayi için sağladığımız kıyafetlerin kalitesi, dayanıklılığı ve düzenli onarım ve bakım ile ömürlerinin uzaması önemli bir maliyet avantajı sağlıyor.”

Konunun sadece hijyen ve temizlikle sınırlı olmadığına dikkat çeken Aksaray, iş kıyafetinin firmaların logolarını ve isimlerini taşıdığını ve bu yüzden de şirket imajı açısından çok önemli olduğunu vurguladı. Çalışanların üzerindeki eskimiş, kirli, yağlı kıyafetlerin çalışanın şahsi imajından daha çok, firmanın imajını kötü şekilde etkileyen bir durum olduğunu kaydetti.

İş kıyafetinin çalışanların motivasyonunun arttırılması ve takım ruhu yaratmak açısından önemli bir faktör olduğunu bildiren Aksaray şöyle konuştu: “Firmayı bir takım olarak görürsek bu takımın formasının kaliteli, bakımlı ve iyi görünür bir şekilde olması, hem bu takımda görev yapanların motivasyonları açısından, hem de firma müşterileri ve ziyaretçileri gibi dışardan izleyenler için çok önemli. Yapılan işe uygun doğru iş kıyafeti veya bunun düzenli bakımının yapılması çalışan için yaptığı işin gereksinimi olan alet veya malzeme kadar önemli. Nasıl bazı işlerin yapılmasında doğru alet ve edevat önemli bir gereksinim ise, aynı şey kıyafet içinde geçerlidir.”

Türkiye piyasasını çok önemli bir iş ortağı olarak gördüklerini söyleyen Aksaray, düzenli yaptıkları müşteri memnuniyet anketlerinden olumlu geri bildirimler aldıklarını, hizmetlerini çok kısa bir süre içerisinde Türkiye’nin her yerindeki sanayi ve hizmet kuruluşlarına ulaştırmayı hedeflediklerini ilave etti.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst