Duyuruyu Kapat
Hanimefendi: kadınlara özel bir şekilde sağlık, giyim, beslenme, diyet ve benzeri kısaca her konuda destek veriyor. Türkiye'de tek kaynak olma yolunda hızla ilerleyen Hanimefendi.com, üyeler dışında ziyaretçilere açık yapısıyla da paylaşım mantığının hakkını vermeye çalışıyor. Siz de bunun bir parçası olmak istiyorsanız, hemen ücretsiz kayıt olabilir ve aramıza katılabilirsiniz. Sensiz bir kişi eksiğiz... :)
Duyuruyu Kapat
Instagram 180T
Facebook 10K
Twitter 138T

Gideceğiniz ülkenin beslenme kültürünü de öğrenin!

Konu, 'Turizm ve Tatil Rehberi' kısmında nk83 tarafından paylaşıldı.

  1. nk83

    nk83 Admin + Sitenin Hikaye Yazarı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    64.703
    Beğeniler:
    83.962
    [​IMG]

    Gideceğiniz ülkenin beslenme kültürünü de öğrenin!

    Seyahate Gideceğiniz Ülkenin Sadece Tatil Yerlerini Değil; Beslenme Kültürünü de Öğrenin…

    Ramazan Bayramı’nı yıllık izinlerinizle birleştirince yurtdışında uzun bir tatil yapma şansı yakalamış olabilirsiniz. İlk defa yurtdışına gidiyorsanız sizin için gittiğiniz ülkenin sadece doğal ve tarihi güzellikleri değil; herhangi bir sağlık sorunu yaşamamak için beslenme kültürü de çok önemli olmalı.

    Yurtdışı seyahate sağlıklı gidip sağlıklı dönmek için yapılması gerekenleri Hisar Intercontinental Hospital İç Hastalıkları Bölümü Uzmanı Dr. Halil Kutlu Erol’dan öğrendik…

    Gideceğiniz ülkeyle ilgili internetten ön bilgi toplayın.

    • Gitmeden önce o ülkeye giden arkadaşlarınızdan güzel yemek yiyebileceğiniz yerleri öğrenin.

    • Gittiğiniz ülkenin beslenme şekline alışmak için çantanıza ilk birkaç gün fındık, ceviz, badem, incir gibi sağlıklı atıştırmalıklar, kepekli diyet bisküviler ve dayanıklı meyveler koyun.

    • Uzakdoğu’ya gidiyorsanız çok baharatlı yemeklerden kaçının.

    • Mümkün olduğunca taze deniz ürünleri tüketin.
    • Taze meyve ve yoğurt gibi besinleri daha fazla tüketin.

    • Kızartmalar yerine ızgara ve haşlama gibi pişirme yöntemlerinin kullanıldığı yemekleri tercih edin.

    • Karbonhidrat yerine protein ağırlıklı beslenin.

    • Fast food yiyeceklerden kaçının. Yemek zorunda kalırsanız sos kullanmayın.

    • Sıra dışı yiyecekler deneme konusunda tedbiri elden bırakmayın.

    • Her ülkenin “florası” (mikroplarının özellikleri ve çeşitliliği) farklıdır. Bu nedenle gittiğiniz lokantaların temizlik durumlarına ve hijyen kurallarına uyma konusundaki titizliklerine dikkat edin.

    • Her şey dahil programı içerisinde sunulan açık büfelerde yeme sınırlarınızı zorlamayın. Kontrollü seçimler yapın.

    • Öğün atlamamaya dikkat edin.

    • Yemek düzeniniz değişeceği için gastrit, reflü, turist ishali gibi durumlarla karşılaşma olasılığınız artar. Çantanızda probiyotik kapsüller (Saccaromyces türü faydalı bakteriler içeren probiyotik kapsüller), siprofloksasin, trimetoprim/sülfametoksazol veya azitromisin içeren antibiyotikler ve ishal olma durumunda kullanılabilecek “loperamid” içeren ishali azaltıcı ilaçlar bulundurun.

    • Diyabet, hamilelik gibi özel bir durumunuz varsa seyahate çıkmadan önce mutlaka hekiminize danışın; tüketmeniz gereken özel besin ve vitaminlerinizi yanınızda götürün.

    Milliyet