Fen-Edebiyat öğrencilerine şok!

nk83

Admin + Sitenin Hikaye Yazarı
Admin
Katılım
24 Ağustos 2010
Mesajlar
63.280
Tepki
83.515
Puan
113
Konum
İstanbul
325379254116.jpg

Fen-Edebiyat öğrencilerine şok!

YÖK, fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin öğretmen olabilmek için aldığı pedagojik formasyon programını kaldırdı. Karar fen ve edebiyat fakültelerinde eğitim kadrosu ve öğrencilerde şok etkisi yarattı.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 5 Nisan'da aldığı karar ile fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin aldığı pedagojik formasyon programını kaldırdı. Fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin veya mezunlarının öğretmen olmasını sağlayan sistemin kalkmasının gerekçesi ise bu bölümlerde ortaya çıkan öğretmen fazlası gösterildi. Karara göre, yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmayacak. Daha önce açılan programlar ise, mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılacak. 184 fen ve edebiyat fakültesinde okuyan 200 bin öğrenciden pedagojik formasyon alanlar karardan etkilenmeyecek. Ancak, karardan dolayı her yıl 5 bin öğrencinin mezun olduğu fen edebiyat fakültelerine olan talebin düşeceği belirtiliyor. Vatan'ın haberine göre; fen edebiyat fakültelerinin dekanları ise YÖK'ün aldığı karara son derece kızgın.

Öğretmen olamayacaklar

Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı Prof.Dr.Muammer Canel, üniversite adaylarının artık fen ve edebiyat fakültelerini tercih etmeyeceklerini belirterek şunları söyledi, "YÖK'ün kararı bizde şok etkisi yarattı. Fen ve edebiyat fakültelerindeki bölümler, alan bilgisinin en iyi öğretildiği bölümlerdir. Öğrencilerimize yazık oluyor. Bundan sonra üniversite sınavına girecek öğrenciler, öğretmen olamayacaklarsa neden fen edebiyat bölümlerini seçsinler ki. Zaten başka alanlarda istihdam yok. Bu şekilde fen edebiyat fakülteleri çok fazla geriye atılacak. İki yıl önce YÖK'ten bir talepte bulunmuştuk. Pedagojik formasyon eğitimin 3. ve 4.sınıflarda alınmasını ıstedik. YÖK de bunu kabul etti. Ancak bir sendika buna itiraz etti ve yürürlüğü durduruldu. Şimdi de öğrencilerimizin öğretmen olmasının yolu tamamen kapatıldı. İki yıl öncesine kadar ayrıca bütün üniversitelerin fen ve edebiyat fakültesi olmak zorundaydı. Ancak zaten bu da kalktı. Biz 26 Mayıs'ta fen edebiyat fakültesi dekanları olarak Kıbrıs'ta toplanıp YÖK'ün verdiği kararı değerlendireceğiz."

Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk ise, en az 350 bin eğitim fakültesi mezununun atama beklediğini hatırlatarak, kararın doğru olduğunu savundu, "Doğrusu eğitim fakültelerinde okuyanların öğretmen olması. Ancak açık yer olursa fen ve edebiyat fakültelerinden öğretmen alınabilir. Fen ve edebiyat fakültelerinin açılmasının nedeni farklı alanlarda uzman olmak. Ancak ne yazık ki mezunları için istihdam olmaması da çok üzücü. Onlar için de ayrıca istihdam yaratılmalı."

Kaynak: Star Gazetesi
 

Şekerpare

Daimi Üye
Katılım
28 Temmuz 2011
Mesajlar
14.496
Tepki
20.501
Puan
113
Konum
Mutluluklar Diyarından (:
Fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmen olabilmesi eğitim fakültelerine zarar veriyordu bu bir gerçek.

Anladığım kadarıyla bundan sonra fen edebiyat fakültesinin hiçbir albenisi kalmadı.Bu bölümü okuyup kendi bölümlerince bişeyler yapmaları zor hatta neredeyse imkansız.Acaba bu karar yeni girecekleri mi etkiliyor sadece.Yıllarca sırf öğretmen olabilmek için bu yolda dirsek çürütenler çoğunlukta.Umarım onları etkilemez :uzgun:
 
OP
nk83

nk83

Admin + Sitenin Hikaye Yazarı
Admin
Katılım
24 Ağustos 2010
Mesajlar
63.280
Tepki
83.515
Puan
113
Konum
İstanbul
364860499950.jpg

YÖK, öğretmenlik yolunu tekrar açacak

Fen-edebiyat mezunlarına öğretmen olma yollarının kapatılması ile ilgili öğrencilere müjdeli haber geldi. YÖK'ün 3 Mayıs'taki toplantıda kararı revize edeceği öğrenildi.

Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmail Naci Cangül, YÖK'ün 3 Mayıs'taki toplantıda fen-edebiyat, dil tarih coğrafya ve ilahiyat fakültelerinde pedagojik formasyonu kaldıran düzenlemeyi değiştireceğini söyledi.

Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik yolunun kapanmaması için üç yıldır YÖK nezdinde görüşmelerde bulunan Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmail Naci Cangül, yasak kararının haziran ayında yapılacak Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonrasında tercihlerini yapacak olan yüz binlerce öğrencinin ve yakınlarının da kafasını karıştırdığını aktardı. Geçtiğimiz günlerde yasalaşan yeni kademeli eğitim sistemiyle (4+4+4) özellikle liselerde öğretmen ihtiyacının artacağına dikkat çekerken, "Gerek fen-edebiyat gerekse eğitim fakülteleri 'garanti öğretmen yapacağım' diye çocukları almıyor.

Nihayetinde mezun olduktan sonra KPSS ve benzeri sınavlar var. Fen-edebiyat mezunları için 90-95 puan alamayanlar zaten öğretmen olamıyor. Kaldı ki 4+4+4 sisteminde binlerce öğretmen ihtiyacı doğacak." dedi. Prof. Dr. Cangül, son 20 yılda uygulanan politikaların ve anlık kararlar neticesinde ortaya çıkan hızlı değişimlerin öğretmen yetiştirmede yanlışlara yol açtığını dile getirdi.

İsmail Naci Cangül şunları kaydetti: "Eğitim fakültelerinde fizik, kimya, biyoloji, matematik, felsefe grubu, Türkçe, tarih ve coğrafya alanlarında ortaöğretim öğretmenliklerinin, ilköğretimde de matematik, fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenliği gibi alanlarda ikinci eğitimler kapatıldı. Eğitim fakülteleri tarafından diğer fakülte mezunlarına verilen pedagojik formasyon sertifika programlarının yenilerinin açılmamasına karar verildi. Tüm bunların amacı, öğretmen yetiştirme konusuna bir düzenleme getirmek. 3 Mayıs ve sonrasındaki YÖK toplantılarında en önemli konuların başında gelen öğretmen yetiştirme konusu sağlıklı bir çözüme kavuşturulacak. YÖK Genel Kurulu üyeleriyle yaptığımız görüşmelerde konunun 3 Mayıs ve devamındaki toplantılarda kesinlikle çözüleceği bilgisi yer alıyor. Fen-edebiyat fakültelerinin de ağırlıklı olarak içinde olacağı bir çözüme ulaşılacağı söylendi." Cangül'ün verdiği bilgiye göre 2012 YGS'ye giren 1,8 milyon öğrenciden 1 milyon 260 bin 795'i fen bilimleri testinde, 870 bin 80'i matematik testinde, 253 bin 918'i sosyal bilimler testinde, 31 bin 249'u da Türkçe testinde sıfır çekti. Cangül, bu rakamların son yıllardaki öğretmen yetiştirme politikalarının sonucu olduğunu dile getirerek, altyapı ve insan kaynakları çok daha zengin olan fen-edebiyat fakültelerinin formasyon desteğiyle en iyi öğretmenleri yetiştirebileceğini ifade etti.

Zaman
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst