Duyuruyu Kapat
Hanimefendi: kadınlara özel bir şekilde sağlık, giyim, beslenme, diyet ve benzeri kısaca her konuda destek veriyor. Türkiye'de tek kaynak olma yolunda hızla ilerleyen Hanimefendi.com, üyeler dışında ziyaretçilere açık yapısıyla da paylaşım mantığının hakkını vermeye çalışıyor. Siz de bunun bir parçası olmak istiyorsanız, hemen ücretsiz kayıt olabilir ve aramıza katılabilirsiniz. Sensiz bir kişi eksiğiz... :)
Duyuruyu Kapat
Instagram 180T
Facebook 10K
Twitter 138T

Dümdüz bir karın için ne yapmalıyım?

Konu, 'Vücut Bakımı Ürün Önerileri' kısmında Arina tarafından paylaşıldı.

  1. Arina

    Arina Daimi Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2009
    Mesajlar:
    49.102
    Beğeniler:
    50.485
    Vücudunuzla ilgili şikayetlerinizi küçük ama etkili yöntemlerle çözmeye var mısınız?

    [​IMG]


    Uzun boylu değilim

    Dolayısıyla birkaç kilo fazlalık söz konusu. O zaman iyi bir haber. "Vücudun üst bölgesinde toplanan yağ, rejime ve egzersize duyarlıdır" diye hatırlatıyor Kinesiterapist Jocelyne Rolland ("Siluetinizi yenilemek için her gün on dakika"nın yazarı/ Albin Michel yayınlarından). Beslenme uzmanı Dr. Catherine Serfaty-Lacrosniere de ("Acı çekmeden beslenmenin sırları"nın yazarı, Albin Michel yayınlarından) "Bu ayrıca yaş ve yaşın getirdiği durumlarla alakalıdır: Hamilelik sonrası, 40 yaş ve üzeri olanlarda menopoza girdikten sonra, çok daha kolay göbek fazlalıklarına rastlanır" diyerek açıklıyor.

    Diyet etkisi. Yağlı ve şekerli abur-cuburları bir kenara bırakıp hafif yemekler yemeye başlayın. Kaslar için, günde bir porsiyon protein, öğlen vakti nişastalı yiyecekler. Örneğin pirinç, mercimekli yiyecekler ve her öğünde meyve ve sebze tüketin.

    Spor etkisi. Fiziksel bir aktiviteye girişin. Doğum sonrası perine bölgesini yenilemekle başlayın. En basitinden, haftada iki veya üç kez yürüyüş yapın. Organizmanın, yağ depolarını eritmesi ancak sabırlı bir çalışmayla mümkün olur. Fakat bu bazen yeterli gelmeyebilir. Sizi zinde hissettirecek başka alanlar da var: Dağ yürüyüşü, jogging, salsa, Afrika dansı, step, salonda aletli yürüyüşler gibi... "Et Votre Corps Sourit" Spor Merkezi Müdürü Helen Haynes, "Hangi aktiviteyi daha çok sevdiyseniz, onu yapın. Haftada iki kez yaparsanız, sonuç fazla gecikmeyecektir" diye onaylıyor.

    Masaj etkisi. Bir kineterapiste veya bir masöre "burma-yoğurma tekniğini" kullanarak masaj yaptırmanızı tavsiye ediyoruz. "Masaj, yüz ve göğüs bölgesinden çok, karın bölgesinden daha hızlı kilo kaybetmenizi sağlar" diyor Jocely ne Rolland. Aletli masajlar için üretilmiş, LPG'nin le Cellu M6 modeli, piyasanın en iyilerinden. Kalçaları da inceltmek için sırt bölgesine kadar masaj yapılıyor. Altı seanstan sonra, sonuçları almaya başlayacaksınız.

    Krem etkisi. Tek seçenek, lipolitik malzeme kullanarak fazlalıkları sıvılaştırmak. Lipolitik malzeme derken kafeinden bahsediyoruz ve kafeini destekleyen diğer anti-depolayıcı maddelerden. Vücudun her yanına etki edecek bir uygulama bu. İşe yaraması için kremi, her gün ve özellikle sabahları erkenden kullanın. En ideal zaman, spor yapmadan hemen öncesi.

    Önerilerimiz. Doğal bir korse etkisi yapan, E vitamini katkılı, Cosmence' dan Konsantre Karın Düzleştirici. Sağlam bir inceltici aktiviteli Somatoline Cosmetics'ten Kalça ve Karın Tedavisi.


    Jean'imin üstünde bir can simidi var!

    Birleşen pek çok etken: Lokalleşmiş bir yağ fazlalığı, kas sistemi zayıflığı, kötü bir vücut yapısı. "Kendinize dikkat etmediğiniz zaman, küçücük bir fazlalık bile sizi rahatsız eden büyük bir soruna dönüşebilir" diyor Jocelyne Rolland.

    Diyet etkisi. Küçük fazlalıkları büyük bir yağ tabakasına dönüştürebilecek, şekerli ve yağlı abur-cuburlardan uzak durulmalı.

    Spor etkisi. İlk aşama olarak, "Nefes alıp verme hızınızı ve basenlerinizin ne durumda olduğunu kavrayın" diye vurguluyor Helen Haynes. Önemli olan, yapılan aktivite değil, nasıl yapıldığı: Göbeği şişirmeden, karın kaslarını doğru bir şekilde çalıştırmak gerekir." İdeali, nefes alıp verme teknikleriyle; pilates, yoga, sınav ve mekik gibi hareketlerin doğru yapılışını birleştirmek. Neden bazı durumlarda bu işe yaramaz? "Güçlü bir perine bölgesine sahip olunmadığı için" diye açıklıyor Jocelyno Rolland. Çözüm olarak fizyoterapist tarafından yapılacak gerçek bir yenileme tedavisi öneriliyor.

    Masaj etkisi. Belirli bölgelerdeki fazlalıklara özenli uygulamalar gerek. Burma-yoğurma tekniği (Cellu M6), alveoler micro-uyarıcı (Icoone), dalga+elektro-uyarıcı (BodySculptor). Önemli olan, en az altı seanslık bir tedavi. Aylık bakım seansına gitmeyi de unutmayın.

    Krem etkisi. Yakılması zor bu yağ tabakasını eritmek için, çok etkili bir kreme ihtiyacınız olacak. İyi bir doz kafeinin yanında, yağların yakılmasını sağlayacak etken maddeler de oldukça önemlidir.

    Önerilerimiz. Vichy'den Cellu Destock: Stoklanmış yağların yakılmasını tetikleyen bir flavonoyid olan Liposidinin yanında yüzde beş dozunda kafein içerir. Lierac'tan Morpho-Slim Ventre&Taille: Anında etkili, sıkılaştırıcı ve yağ oluşumuna karşı yüksek dozda etken madde içeren bir serum.

    Kendimi toplu hissediyorum!

    Stresi iyi yöneterek ve bazı beslenme ve bedensel alışkanlıkları değiştirerek, kolayca aşılabilecek bir rahatsızlık.

    Diyet etkisi. Jocelyne Rolland, "Yemek yerken dik oturmak ve lokmaları iyice çiğnemek gerekir. Aksi takdirde mide ve bağırsaklar sıkışır. Bu durum sindirimi zorlaştırır" diye vurgulu-yor. "Mide rahatsızlığı, strese ve beslenme alışkanlıklarına bağlı kronik bir sorundur fakat çözümü oldukça kolaydır" diye açıklıyor Dr. Serfaty-Lacrosniere. Bol bol pişmiş sebze ve meyve, hafif proteinli gıdalar (jambon, balık ve tavuğun göğüs kısmı) ve makarna gibi düşük şeker içeren gıdalar, bünyede onarıcı etki yapar. Cilt sağlığı için ham meyvelerden, baklagillerden (mercimek, nohut gibi) asitli içeceklerden ve yağlı yemeklerden uzak durun.
    Kendinizi daha iyi hissettiğiniz zaman, midenizi rahatsız edebilecek yiyecekler yemeden, normal beslenmenize geri dönebilirsiniz. Bağırsak florasını tetikleyen, laktik maya ve probiyotik içeren normal beslenmenize, bir tutam sindirimi kolaylaştıran besinler ekleyerek bağışıklık sistemini güçlendirip şişkinlikleri azaltabilirsiniz. Durum kötüye giderse doktorunuzla iletişime geçmeniz daha sağlıklı olur.

    Spor etkisi. 1. Tedbir: Nefes alıp vermeyi öğrenmek. Helen Haynes, "Karnı içeri çekip alt taraftan nefes vererek, stresi daha iyi yönetebilirsiniz" diye anlatıyor, midenin "ikinci beyin" olarak duyguları barındıran bir bölge olduğunu hatırlatarak. Uygun aktiviteler neler? Yoga ve pilates. "Eğilmeli-bükülmeli diğer egzersizler, bazı organlara masaj etkisi yaptığı için faydalı olur" diye ekliyor spor hocası.
    Masaj etkisi. Jocelyne Rolland, "Sabah veya akşam kendinize masaj yapın, böylece sindirimi yavaşlatan uyuşuklukları önleyeceksiniz'' diye öneriyor. Ayaklarınız yerde olacak şekilde, bacaklar kırık, sırt üstü yere uzarım. Kalçalarınızı yavaşça kaldırın, kasıklardan diyaframa kadar, parmak uçlarıyla baskı uygulayarak kendinize beş dakika kadar masaj yapın.

    Krem etkisi. Bu sefer, kendinize yukarıdaki masajı uygulayabilmek için masaj yağına ihtiyacınız olacak.

    Önerilerimiz. Tatlı badem yağının içine, toksinlerin vücuttan atılmasına yardıma olacak iki damla limon bazlı yağ, iki damla jeranyum yağı, iki damla Cenevre çiçeği yağı karıştırın. Ya da hazır satın alabileceğiniz Sanoflore'un Seve Aroma Drainante ürününü kullanabilirsiniz.

    Güzel bir karın istiyorum!

    Beden Eğitimi Uzmanı Christophe Carrio ("Sculptez vos abdos" -Karın kaslarınızı geliştirin- kitabının yazarı / Thierry Souccar Yayın Evi'nden), "Mekik çekmeden de güzel bir göbeğe sahip olmak mümkün" diye belirtiyor. "Vücut duruşuna önem vermek yeterlidir. Fakat yaş ilerledikçe vücudun direnci düşmeye başlar, adeta bir korse görevi yapan karın kaslarına daha önem vermek gerekebilir." diyor.

    Cildim hiç sıkı değil! Bu sorunun çözümü, genç kadınlarda 50'li yaşlarına yaklaşan kadınlarınkine nazaran daha kolaydır. Fakat iyi bir bakım ve yeni alışkanlıklar edinerek kısa vadede cilde canlılık kazandırmak mümkün.

    Diyet etkisi. Dr. Serfaty-Lacrosniere, "Kaslara faydalı olacak, protein açısından zengin hayvansal gıdalar tüketilmeli" tavsiyesinde bulunuyor. Veya vejetaryenlerin soya ve mercimekli yemekler tüketmesi faydalı olur." Sağlıklı bir cilt sahibi olmak için başlıca yağ asitlerini, iyi bir omega-3/omega-6 dengesini, antioksidanları ve vitaminleri düzenli tüketin. Sıklaştırmaya yardımcı olmak için C vitamini (biber, maydanoz, turunçgiller, kivi gibi), hücreleri güçlendirmek için E vitamini alınmalıdır. Betakaroten (yeşil yapraklı veya havuç gibi turuncu sebze ve meyveler), selenyum ve çinko da, antioksidan etki yapar.

    Spor etkisi. Kaslarda yumuşama ve aşırı kiloya bağlı olmayan gevşeme durumunda spor, karın bölgesini düzleştirmede faydalı olur. Helen Haynes, "Egzersiz yapmak/ kaslara, organlara ve deri hücrelerine oksijen nüfuz etmesini artırır, böylece cildinizi güzelleşir" diyor. Tabii ki bol su içmek şartıyla.

    Masaj etkisi. Elle veya mekanik olarak masaj yapmak, hücreleri uyararak mikro-dolaşımı canlandırmak ve yıpranmış cildi yenilemek için faydalıdır. Güzellik salonunda, fizyoterapistte veya doktorda yeni teknolojileri kullanan makineleri deneyin. Radyofrekans ve kızılötesi deriyi biraz ısıtır, böylece sıkılaşana maddeler harekete geçerek cildin yenilenmesini sağlar.

    Krem etkisi. Mutlaka kullanılması gerekenler: Yumuşayan cildi içeriden gerginleştirmesi için derinin yapısını (kolajen, elastin, GAG) güçlendiren sıkılaşana etken maddeler. Yağ hücrelerinin hacmini sınırlamak ve böylece kolajen ve elastin gibi sıkılaşana dokulara baskı uygulamak için, yağ yakıcı etken maddelerin (kafein gibi) de kullanılması gerekir.

    Önerilerimiz. Mediceutics'ten Remodelant Corps: Cildi düzleştirmek için salisilik asit, deriyi sıkılaştırmak için soya ve dereotu karışımı, yağlara karşı kırmızı yosun ve kafein içeren bir jel krem. Clarins'ten Soin Remodelant Ventre-Taille: Cilde hızlı şekilde nüfuz eden ve kesin sonuçlar elde edilmiş bir jel krem.

    Alıntıdır!
     

    Ekli Dosyalar:

    pelin, SILA ve rüzgar gülü bunu beğendi.