Boşuna Patron Olmadılar

rüzgar gülü

Daimi Üye
Katılım
20 Şubat 2009
Mesajlar
10.973
Tepki
10.147
Puan
113
Yaş
43
Konum
istanbul
Zeytinyağı sektörü, yıllarca dünyanın her yerine markasız ve ambalajsız ’dökme’ denilen sistemle yağ gönderdi ve isimsiz kahramanlar yarattı. Küresel zeytinyağı markaları da bu yağları alıp, kendi ambalajları ve isimleriyle satarak büyük para kazandı. Zeytinin ve zeytinyağının anavatanı olan Türkiye ve Türk firmaları, kendi ambalaj ve markalarıyla ünlü hipermarketlerin raflarına bir türlü giremedi. Sanki, buralara girmek İspanya ve İtalya gibi ülkelerin tekelindeydi.

ENGELLERE RAĞMEN

"İhracat kaydıyla dökme yağ ithalatı yapıp, dünyaya satmak" yani Dahilde İşleme Rejimi’ni uygulayamamak da zeytinyağcıların önünü kesiyordu. Bu engellere rağmen, bazı Türk markaları ezberi bozdu.

Şu anda dünyada en çok satan Türk zeytinyağı markası olan Olivos’un kuruluş ve başarı sırrının arkasında da "Zeytin ülkesiyiz, zeytinyağı satamıyoruz" kompleksine son verme hırsı ve doğru stratejiler etkili oldu. Olivos, İzmir ve Tire’de kurulu son teknolojik tesislerinde ürettiği ambalajlı ve markalı yağlarıyla 2007’de 20 milyon dolarlık ihracata imza attı. Firma, çitayı daha yükseğe çakarak gelecek yıllarda 50 milyon dolarlık ihracat için çalışıyor.

GİRİLMEZ KALELERE GİRDİK

2005 ve 2006 yılları itibarıyla Türkiye’nin toplam ambalajlı zeytinyağı ihracatının yüzde 25’ini tek başına yapan ve bugün yaklaşık 55 ülkeye ihracat yapan Olivos Yağ’ın 6 ortağından olan ve firmanın Genel Müdürlüğü’nü yapan Selçuk Atalay, bunları anlatırken, verdikleri mücadelenin sanılandan zor olduğunu, girilmesi imkansız kalelere girildiğinin altını çiziyor. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri’nin ambalajlı ve markalı zeytinyağı ihracatında şampiyon ilan ettiği Olivos, yerli ünlü markaları da geride bırakarak ödül aldı.

WAL MART"TA YER ALDIK

Tire’deki zeytin sıkma tesislerinde görüştüğümüz Atalay, Olivos’un girmesi çok zor hatta imkansız görünen Wal Mart, Max ve Marshalls gibi ABD’nin en büyük zincir mağazalarında kendi markası ile yer alan ilk Türk zeytinyağı markası olduklarını belirtirken, şunları anlatıyor: "Olivos’un da bünyesinde olduğu SMS Grubu, gıda, madencilik gibi alanlarda çalışıyordu ve zeytinyağı tecrübesi yoktu. Açıkçası bu işi bilmiyorduk. 15 yıllık ihracat tecrübemizi zeytinyağı için devreye soktuk. Sadece ambalajlı zeytinyağı üretimi ve ihracatı yapmak üzere girdik ve başardık."

UZUN ÖMÜRLÜ JAPONLAR DA YİYOR

İlk ihracatını 2002’de G. Kore’nin hipermarket zinciri Emart’a yapan Olivos, ünlü İspanyol ve İtalyan markalarına da meydan okuyor. Maldivler’den Makedonya’ya, Hindistan’dan Çin’e hatta Papua Yeni Gine’ye kadar geniş yelpazedeki ülkelere kendi özel tasarımlı 80 cc’lik cam şişe ambalajlı zeytinyağı ihracatıyla girmeyi başarırken, dünyanın en uzun ömürlü insanlarının ve "karaten"in bulunduğu Japonya’nın Okinawa adasına da 5 yıldır kendi markasıyla yağ satıyor.

ÖDÜL TOPLUYOR

Bu yılın başında iç pazardaki zincir marketlerde de Olivos ve Dereköy markalarıyla raflarda yerine almaya başlayan firma, 2005’ten bu yana yapılan sektörel yarışmalarda durmadan ödül topluyor.
 

Arina

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
49.102
Tepki
50.485
Puan
113
Yaş
40
Konum
..
Teşekkürler canım. :hhhhhh:

Olivos bizimde tedarikçimiz.:eek:
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst