Beceri yönetmede ne kadar ustasınız?

Şahmaran.

Admin
Admin
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
38.082
Tepki
50.395
Puan
113
Şirketlerin başarısında kilit rol oynayan çalışanlardan istenen verimi almak için onların yetenek ve becerilerini doğru yönetmek gerekiyor.

Bir süre öncesine kadar işe alımlardaki en önemli kriter iş deneyimi, mezun olunan okul ya da bir veya iki yabancı dil bilmekti. Artık şirketler, beraber çalışacakları kişilerde oldukça farklı özellikler arıyor. İngilizce 'soft skill' denen kişisel beceriler artık işe alımlarda kritik bir öneme sahip. Şirketler, kişisel özelliklere en az mesleki bilgi ve yetkinlik kadar önem veriyor. Peki İK sektörünün en trendy kavramı olan 'kişisel özellikler' tam olarak neyi ifade ediyor? Ekip çalışmasına yatkınlık, farklı kültürler ile çalışma becerisi, iyi iletişim kurma, etkili konuşma, değişime açık olma, yaratıcılık, duygusal zekanın gelişmişliği gibi elle tutulamayan ya da net olarak ölçümlenemeyen kişisel özelliklere kısaca 'kişisel beceri' deniyor. Rekabette ürün ve hizmeti farklılaştırarak öne geçmenin en etkili yol olduğunu fark eden yöneticiler bunun da kişisel becerileri gelişmiş çalışanlar tarafından gerçekleştirileceğini biliyor. Bu nedenle son yıllarda tüm insan kaynakları süreçleri bu yönde şekilleniyor.

Sistem beş başlıktan oluşuyor

Bu yaklaşımdan yola çıkan yerli ve yabancı uzmanlar, insan kaynaklarının temel işlevlerinden birinin çalışanı kendi değerini kullanma, kariyerini geliştirme ve diğer süreçleri geliştirmesi konusunda eğitimini sağlamak olarak yorumluyor. Tüm insan kaynakları süreçlerinin çalışanların performansını artırmaya odaklanması gerektiğini vurgulayan akademisyen ve araştırmacılar, insan kaynakları sistemi kuracak ya da geliştirmek isteyenlere temel olarak beş ana başlık veriyor. İlk olarak şirketin gereksinim duyduğu yetkinlik ve becerilerin ne olduğunu belirlemesiardından var olan işgücünün profilinin çıkarılması gerekiyor. Bu süreçte anket, yüz yüze görüşme, fokus grup çalışması ve analizlerin kullanılması istenen araçlar arasında bulunuyor. Ancak bir uyarı; uzmanlar, tüm bu çalışmaların şirketin başarısı üzerinde etkili şekilde tasarlanmasının şart olduğuna dikkat çekiyor ve bu sanatla bilim arasında bir yerdedir diyerek zorluğuna işaret ediyor.

Bir yönetim sistemi inşa etmek çalışanların performansını izlemek anlamına geliyor. Yani yönetim sistemini kurarak çalışanların performansını artırmaya dönük ilk adımlar atılmıştır. Bu süreci yapılacaklar listesi, özel tablolama programları ya da özel uygulama yazılımı ile kontrol altında tutmak gerekiyor. Bu sistem ile çalışanların düzeyleri, nerede olması gerektiği izlemek açısından son derece yararlı. İhmal edilmemesi gereken nokta bu bilgileri belirli aralıklar ile çalışanlarla paylaşmak ve onları şirket içindeki yeni pozisyonlara yönlendirmek. Yetkinlik ve becerileri geliştirme sisteminin doğrudan diğer İK süreçleri üzerinde etkili olduğunu unutmamak gerekiyor. Eğitim, işe alım ve iş hedefleri bu çalışmalardan direkt olarak etkilenecektir. Örneğin işe alım sürecinde kullanılan başvuru formaları, iş görüşmesinde öne çıkacak sorular, şirket içindeki eğitimlerin niteliği... Bir bilgisayar programı aracılığıyla örneğin bir masaüstü sitesi, çalışanların bu sürece katılımını sağlamak gerekir. Şirket çalışanları özel bir pozisyon için gerekli olan becerilerin listesine ulaşabilir, yetenek ve becerilerini değerlendirir, hangi eğitimleri alması gerektiğini inceleme ve bilgilenme şansı bulur. Tüm bu önerilerin ardından uzmanlar, bir İK yönetim sisteminin öncelikle şirket kültürünün değişimi üzerinde büyük etki yapacağına söylüyor. Hatta bu sistemlerin uygulanmaya konulması ve sonuçlarının alınması şirket kültürünü geliştirir hatta değişime önderlik eder. Dikkat edilmesi gereken nokta ise bunun uzun bir süreç olduğu.
 
Katılım
5 Ekim 2010
Mesajlar
1.273
Tepki
914
Puan
113
Konum
ANKARA
Şirketlerin başarısında kilit rol oynayan çalışanlardan istenen verimi almak için onların yetenek ve becerilerini doğru yönetmek gerekiyor.

Bir süre öncesine kadar işe alımlardaki en önemli kriter iş deneyimi, mezun olunan okul ya da bir veya iki yabancı dil bilmekti. Artık şirketler, beraber çalışacakları kişilerde oldukça farklı özellikler arıyor. İngilizce 'soft skill' denen kişisel beceriler artık işe alımlarda kritik bir öneme sahip. Şirketler, kişisel özelliklere en az mesleki bilgi ve yetkinlik kadar önem veriyor. Peki İK sektörünün en trendy kavramı olan 'kişisel özellikler' tam olarak neyi ifade ediyor? Ekip çalışmasına yatkınlık, farklı kültürler ile çalışma becerisi, iyi iletişim kurma, etkili konuşma, değişime açık olma, yaratıcılık, duygusal zekanın gelişmişliği gibi elle tutulamayan ya da net olarak ölçümlenemeyen kişisel özelliklere kısaca 'kişisel beceri' deniyor. Rekabette ürün ve hizmeti farklılaştırarak öne geçmenin en etkili yol olduğunu fark eden yöneticiler bunun da kişisel becerileri gelişmiş çalışanlar tarafından gerçekleştirileceğini biliyor. Bu nedenle son yıllarda tüm insan kaynakları süreçleri bu yönde şekilleniyor.

.
çok doğru ...hangi üniversiteyi bitirdiğin değil ,o işi ne derece ii yaptığın önemli bence de ..öyle ki ii üniversiteleri bitirmiş ,ama işin isinden anlamayan ,sosyal yönü zayıf ,konuşmayı bile beceremeyen bir insanın üniversitesi ,dili ne işe yarar ..önemli olan bildiklerini pratiğe dökmek onu kullanabilmektir..
bu aynı şuna benziyor : nasılki mesela bir bilgisayar mühendisi bilgisayar öğretmenliğini beceremiyor ..çünkü mühendis öğretmenden belki daha çok şey biliyor ama bunu anlatma kabiliyeti yok ,o eğitimi almamış ..
işte yukardaki durum da aynen buna benziyor...
benim işyerimde de çok ii üniversitelerden mezun arkadaşlarım var ..içlerinde bahsettiğim gibi olan çok fazla insan var ..o üniversiteden mezun olduğuna inanası bile gelmiyor insanın :kptmya: iş bu yetenekleri kullanmaktan geçiyor da ondan :kahve:
 

zeyn0M

Daimi Üye
Katılım
28 Ekim 2011
Mesajlar
1.002
Tepki
315
Puan
83
Konum
istanbul
x_3b95bec9.gif
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst