Araç Dış Modifiye

bitter_im

Admin
Admin
Genel Yönetici
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
64.644
Tepki
53.687
Puan
113
Yaş
32
Konum
kocaeli
timthumb.php


Araç modifiye tek düzelikten uzak sıradışı kişilikli sürücülerin araçlarında bambaşka bir hava oluşturmak isteği sonucu doğmuş bir uğraş alanıdır. Yeniden konfigüre etmeyi, değişik dizaynlar oluşturmayı seven otoseverler araç modifiye uğraşına ilgi duyarlar.

Zorluk Derecesi:Kolay Yönergeler

Araç modifiye işleminin önemli bir parçası olan dış modifiye aracımızın dış kısmında yapılan değişikliklerdir. Işıklandırma sistemi, kaporta-boya, tampon vb. yerlerde yapılan değişiklikler dış modifiye işleminin temelini oluşturmaktadır. Dış modifiyede amaç görenlerde sıradışılık konusunda iz bırakmaktır.

Dış modifiye işleminde önceliği aracımızın görünen yüzünü oluşturan kaporta modifiye alır. Araca kaporta modifiye yapmak araçta bambaşka bir tarz oluşturur ve dikkat çeker. Aracı sıradışı bir renge boyamak ve bazı kısımlara desenler entegre etmek kaporta modifiye ruhunu tam manasıyla yansıtacak işlemlerdendir. Artık boyamaya da gerek kalmadan folyo kaplama denilen teknolojiyle kısa sürede araçlar değişik renge büründürülebilmekte ve yer yer fotoğraf da eklenerek kaporta modifiye kusursuz bir şekilde yapılabilmektedir. Bunların yanında aracın özellikle de arka cam veya arka kısmına çeşitli sözler ilave etmekt de modifiye ruhunu açığa çıkaran bir durumdur. Elbette bunu yaparken toplumu rahatsız edici, provakatif, müstehcen, argo sözlerden kaçınılmalıdır. Her şeyde olduğu gibi araç modifiye de etik sınırlar içerisinde güzeldir.

Araç modifiyecilerin çokça uğraştığı kısımlardan biriside tampondur. Öyle ki tamponda yapılan değişimler aracın görsel görünümünü oldukça fazla etkilemektedir. Modifiye ruhunu yansıtması ve aracı daha güzel göstermesi açısından tamponu aracın kaporta rengine uygun, açık, parlak değişik bir renkle boyanması tavsiye edilir. Ayrıca modifiye ruhuna sahip kişiler orijinal tamponu çıkarıp yere yakın, kalafatlı tamponlar tercih etmektedirler. Yere yakın tamponların araca sıradışı bir görsellik ve zenginlik verdiğini düşünenler var fakat kasisli yollarda yere sürtüp zarar göreceği de unutulmamalıdır.

Modifik zevke sahip olan araç tutkunları sıradışılıkta elbette sınır tanımazlar. Onlar için egzoz modifiye edilmesi gereken bileşenler arasında ilk sıralarda yer alır. Büyük çaplı, kalafatlı egzozlar kullanmak modifiye tutkunlarının vazgeçilmezidir. İkilik veya 2+2'li egzozlar sıkça kullanılır. Ayrıca bazı tutkunlar egzozun sadece görünümüyle de ilgilenmeyip sesine de önem vermektedir. Birçoğu egzozun susturucusunu çıkartır ve aracından sıradışı bir ses elde eder ki bu onlara büyük bir haz verir. Elbette şu husus unutulmamalıdır ki çevreyi ses kirliliğine de maruz bırakmamak gerekir. Bu nedenle aşırı derecede ses çıkartan ve çevre dostu olmayan egzozlar takılmamalıdır.

Araç kapılarında ve camlarında yapılan modifiyeler de araca değişik bir hava katmaktadır. Özellikle de camlara siyah film çektirmek araca çok değişik bir görünüm kazandırmaktadır. Görüş kalitesini düşürmemek adına sadece yan camlara bu işlemin yapılması tavsiye edilir. Ön camların üst kısmına yaklaşık 15-20 cm. kalınlığında film çektirmek hem değişik bir tarz oluşturacağı gibi hemde yaz aylarında sürücüyü güneşten koruyarak sürüş güvenliğini artırır.

Aracın ışıklandırma sisteminde modifiyeler yapmak hem sıradışı bir tarz hemde daha güvenli bir sürüş imkanı sağlamaktadır. Standart sarı farların yerine daha güçlü gün ışığı yayan Xenon farlar geceleri aracınıza değişik bir hava katar.

Alıntıdır.
 
OP
bitter_im

bitter_im

Admin
Admin
Genel Yönetici
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
64.644
Tepki
53.687
Puan
113
Yaş
32
Konum
kocaeli
Evet çok abartıda sıkıcı ve itici diye düşünüyorum yerine göre yapılmalı herşey :evet:
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst