Araba kullanıyorsunuz ! Peki Hayat kurtaran teknikleri biliyormusunuz? Mutlaka okuyun

Kristen Stewart

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
47.857
Tepki
49.341
Puan
113
Yaş
39
Konum
Çıkmaz Sokak
Araba kullanıyorsunuz ! Peki Hayat kurtaran teknikleri biliyormusunuz? Mutlaka okuyun bir gün lazım olabilir...

Tatilde yollarda gerekebilir.

Hayat kurtaran teknikler


Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması
gereken basit teknikler hayat kurtarıyor.
Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar yüksek hızla seyreden
araçlarda ön camın kırılması lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması
gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını
öneriyor.

Cam kırılması

Uzmanlar özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması
halinde sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak
şunları öneriyor:
"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin.
Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan
kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası
koyarak cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra
krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini
dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra yeniden kullanılabileceği için
bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba
içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine
kadar gidin."

Lastik patladığında

Patlayan arka lastiklerden biriyse arabanın arkasının sağa veya sola
doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar ön lastiklerden biri
patlamışsa mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini
bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman aracın lastiğin
patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar bu
durumda direksiyonla aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve
yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.
Uzmanlar ayrıca taşmış dereler nehirler veya büyük su birikintilerinin
içinden geçerken aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor.
Mütevazı bir aile otomobilinin 25-30 santimlik su birikintisinden
geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar bu noktanın üstüne su
geldiği takdirde su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne
püskürdüğünü bu su bombardımanının da bujilerin ve distribütörün
ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor.

Araçlarda yangın

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse büyük bir facianın meydana
gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar buharlaşmış benzinin tutuşarak
deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre sonra da aracın
infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar "Araçta duman tespit edildiği an
araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun
kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde gerektiği takdirde aracın
itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor
kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur.
İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli. Yangın söndürücü varsa kullanılmalı
yoksa battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler alevlerin
oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.


Kayma esnasında

Uzmanlar aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere
de şu önerilerde bulunuyor:
"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca
yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için
direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin kesinlikle tekerleklerin
kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Unutmayın dönmeyen ön
tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız hemen fren basıncını
azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama sakın ayağınızı frenden
tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza
gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin frene çok bastıysanız
frendeki basıncı azaltın direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz
direksiyonu yumuşatın ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar
debriyaja basın."
 
OP
Kristen Stewart

Kristen Stewart

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
47.857
Tepki
49.341
Puan
113
Yaş
39
Konum
Çıkmaz Sokak
Trafikte hayatta kalmak için


* Otonuzu kullanırken yaptığınız iş hayatınızın en önemli işidir.

* Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın.

* Bir probleme girmemek problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır.

* Trafik canavarlarla dolu bir arena değil yaşamın büyük bir bölümünün
zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır. Trafiği paylaşan
ortakların risklerini ülke gerçeklerini en iyi değerlendiren sürücünün
yaşam şansı çok daha yüksektir.

* Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine
hiç bir şey yapmazlar onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir.

* Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir. Lastikler yol
ile olan yaşam bağınızdır. En güçlü motor ve en iyi fren sistemi ile
donatılmış yüksek teknoloji ürünü bir otoda bile ancak iyi lastikler ile
güvenli sürüş yapılabilir. Orta büyüklükte bir otonun bir lastiğinin yere
bastığı alan bir avuç içi büyüklüğündedir.

* Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir. Yere sağlam ve
doğru basın. Otolar lastiklerin üzerinde değil lastiğin içindeki havanın
üzerinde gider. İnik lastik ayağa bol gelen ayakkabıya benzer değil
koşmak yürümek bile olanaksızdır. Sıcak havada yağmurda ve karda lastik
havaları indirilmez. Karlı yol yüzeylerinde geniş lastik değil dar lastik
daha iyi tutunma sağlar.

* Görün ve görülün. Camlar aynalar ve ışık donanımını temiz tutun. Kısa
farlarınızı gündüzleri de yakın. Unutmayın en ölümcül kazalar gündüzleri
güneşli günlerde ve düz yol kesimlerinde oluşur.

* Trafik 360 derecedir. Her görmediğiniz santimetre karenin arkasında bir
tehlike gizlenir. Onun için aynalarınızı her 10 saniyede bir kontrol edin.
Şerit değiştirirken başınızı sağ veya sol arkaya çevirip ölü noktayı
kontrol edin.

* Direksiyon tek elle kullanılmaz.Tek elle ayakkabınızın bağcığını
bağlayamayacağınız gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15
pozisyonunda tutun.

* Yalnızca etkin fren hayat kurtarır. En iyi fren dönerek yavaşlayan
tekerleklerle yapılır. Dönmeyen kızaklayan ön tekerleklere yön verilemez
dönen ön tekerleklere yön verilir.

* Otolar kendi kendilerine kaymazlar. Onları kaydıran sürücülerdir.

* Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız amaca uygun olmayan eski
veya inik havalı lastikler gereğinden fazla gaz gereğinden fazla fren
gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites
küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma
hareketini başlatan faktörlerdir.

* Emniyet kemerini her zaman her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın.

* Sarı ışıkta hareket etmeyin kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size
çarpar.

* Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın. Her isteyene yol verin. Birisine yol
vermek en çok 5 saniyenizi alır. Bir günde 50 kez yol verseniz 250 saniye
eder. Bu da 5 dakikanın altında bir zamandır. Hem trafiğe saygı ve hoşgörü
katmış hem de sinirlenmeden gülümseyerek araç kullanmış olursunuz.

* Doğru bilgi tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı
öğrenerek beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak sürücülerin trafikteki
tek yaşam şansıdır.

YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI

- Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına
çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir ona göre tedbirini
önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50
km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri
takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur ancak içindeki
yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada
oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini
takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da
yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de
hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan
yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak hem daha iyi tutunur hem de daha
konforlu olur !

Yanlış! Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması
gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava
basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz.
Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası
düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı
düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi
uzar direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu
sürüş yaparsınız ama konforlu şekilde yoldan çıkabilir konforlu şekilde
çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları
indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil
lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha
fazla esnemesidir.

 

güllerdiyari

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
2.132
Tepki
2.410
Puan
113
Yaş
50
Konum
isvicre
canim harika bir konu hemencik okudum eskisi kadar araba kullanmyirum ama gende hergün ise giderken kullaniyorum.
gecen hafta bizim evin otoparkindan cikarken öyle bir kaydiki yüregim agzima geldi biraz yokus oldugundan yokusu düzleyince gaza fazla yüklenmisim araba savruldu:kurallar:
neyse yola koyuldum bu sefer viraja hizli girmisim kari hesaba katmadim zikzak cizdim oraya buraya dogru bi savruldum allahtan karsidan araba gelmiyordu
önceden calistigim yer uzakti cok tehlikeler atlattim ama allaha sükür hic kaza yapmadim allah korusun insallah yapmam
bu faydali bilgiler icin cok tesekkür ederim canim:hhhhhh:
 

tobe

Genel Yönetici
Genel Yönetici
Katılım
7 Nisan 2011
Mesajlar
3.397
Tepki
3.765
Puan
113
Yaş
37
Konum
Eskişehir
çok teşeşkkür ederim bu bilgiler bizim için çok faydalı olacak...
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst